L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha aprofitat la celebració de la cimera Eurocities a Brussel·les per plantejar una bateria de mesures contra l'especulació immobiliària als estats europeus. Colau ha proposat la creació d'un impost contra l'especulació, impulsar un pla de rescat europeu als barris per donar suport als projectes de renovació urbana i assegurar una despesa mínima de l'1,5% del PIB de cada estat europeu en polítiques d'habitatge.
L'alcaldessa també ha exigit prohibir les Golden Visa, a través de les quals s'entreguen visats de residència a canvi d'inversions immobiliàries, per aturar pràctiques especulatives a les ciutats.
Colau ha presidit conjuntament amb l'alcaldessa d'Estocolm, Anna König Jerlmyr, la presentació de la cimera, en què s'ha requerit a la Unió Europea la designació d'un vicepresident comunitari per liderar els assumptes urbans, i que els representants de les ciutats s’integrin en les xarxes de decisió.
Colau exigeix als estats europeus un impost contra l'especulació immobiliària
L'alcaldessa de Barcelona ha demanat als estats europeus una bateria de mesures contra l'especulació durant una cimera de ciutats a Brussel·les
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de març de 2019 a les 16:15
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 23 i 24 d'agost: pluges i núvols al territori
-
Societat Desenes de vaixells salparan de Barcelona cap a Gaza en la «major missió humanitària de la història»
-
Societat L'amo de la gelateria de Gràcia trenca el silenci: «Només vaig dir que estàvem a Espanya»
-
Societat L'atenció dels tràmits de la Generalitat obté gairebé la nota màxima, segons una macroenquesta
-
Societat Una cadena de botigues esportives molt popular entra en liquidació
-
Societat Una forta tempesta sobre el mar provoca el caos a l'aeroport del Prat