Colau projecta sis noves «superilles» a l'Eixample, Gràcia, Horta, Sant Martí i les Corts

El gener arrancaran els processos participatius perquè s'implantin el 2018 als barris de Sant Antoni, l'Esquerra de l'Eixample, Camp d'en Grassot, Horta, Les Corts i Sant Martí | És el tercer cop que el govern municipal anuncia canvis a la prova pilot del Poblenou, on s'obrirà un carril de circulació al carrer Roc Boronat a velocitat restringida

Publicat el 19 de desembre de 2016 a les 19:34

Una de les noves places de la «superilla» del Poblenou. Foto: Jordi Bes


El govern d'Ada Colau projecta que el gener arrancaran els processos participatius perquè s'implantin cinc noves "superilles" a Sant Martí, que suposarà l'extensió de la prova pilot del Poblenou; als barris de Sant Antoni i l'Esquerra de l'Eixample, del districte de l'Eixample; al Camp d'en Grassot, a Gràcia, a Les Corts i a Horta, segons han informat fonts municipals, les quals han afegit que es tiraran endavant buscant "el màxim consens social i polític". Ho ha anunciat el govern aquest dilluns en la segona reunió amb l'oposició del Pacte de Ciutat per les "Superilles", el qual es tornarà a trobar el gener per concretar el calendari, el pressupost i la metodologia sobre els processos participatius.
 
La intenció del consistori és fer "les implementacions definitives estructurals" de les noves "superilles" el 2018, segons ha explicat als mitjans la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, hores abans de fer-se la reunió. L'anunci arriba després que CiU i ERC hagin iniciat un front comú per no repetir les "errades" de la prova pilot del Poblenou en l'extensió d'aquest projecte per la ciutat, el qual suposa que el cotxe perd molt espai en benefici dels vianants. Sanz ja va anunciar la setmana passada en una entrevista a NacióDigital l'extensió de les "superilles", i que aquest 2017 ja es veurien un mínim de "dues o tres" noves, amb l'objectiu d'arribar-ne a cinc, però finalment en seran set: la del Poblenou i les sis noves.

Pel que fa a la del Poblenou, la tinent d'alcalde ha indicat que pròximament deixarà de ser una prova pilot i que entrarà en "la fase final". Això suposarà tirar endavant durant les pròximes setmanes noves actuacions que, segons el govern, s'han consensuat amb els veïns. Entre elles figura l'obertura d'un carril de circulació del carrer Roc Boronat a velocitat restringida; la pacificació completa de Sancho de Ávila i la urbanització pacificada definitiva d'Almogàvers –en els dos casos entre Llacuna i Roc Boronat- i la instal·lació de bancs i arbres. Es tracta ja del tercer cop que s'anuncien canvis sobre aquesta "superilla".

El govern pren en consideració la proposta de CiU i ERC

Davant del front comú entre CiU i ERC, Sanz ha considerat que és "una bona notícia que facin seu aquest model" de "superilles", i ha reconegut que al Poblenou ha mancat participació i coordinació dels serveis municipals quan es va començar a implementar el setembre. "Que era suficient? No", ha admès, pel que fa a la participació ciutadana. Després de la reunió, fonts municipals han informat que la proposta dels dos partits "encaixa en bona part" amb la mesura de govern presentada el maig, i ara l'analitzarà per enriquir-la.

La posada en marxa de les noves "superilles" es farà diferent de l'experiència del Poblenou. Ja no es consideraran proves pilot, i primer es realitzaran els processos participatius, que segurament s'allargaran diversos mesos; després s'implementaran els projectes, i finalment es farà "la correcció dels elements que calguin", ha explicat Sanz. La intenció del govern de Colau és fer processos participatius més amplis que al Poblenou i que tot el procés es faci "de la manera més consensuada possible", segons la tinent d'alcalde, la qual calcula que destinaran a les "superilles" un pressupost d'entre 10 i 12 milions d'euros.