El Consorci del Parc Natural de Collserola ha aprovat una nova reglamentació d'usos de l'espai que prohibeix "la utilització" i "l'exhibició" d'armes i recorda que les úniques activitats d'entrenament permeses són les de "caràcter esportiu, físic i recreatiu". Sense citar-les de manera explícita, aquesta és la manera que ha trobat el parc natural per prohibir la realització de pràctiques militars dins l'espai protegit.
Es compleix així amb una reivindicació històrica, des de que fa ja uns anys es va detectar la presència habitual a la zona del regiment de muntanya de l'exèrcit espanyol de la caserna del Bruc, que feia pràctiques i exercicis militars. El text aprovat pel Consorci del Parc Natural apel·la a "motius de seguretat" i a "l'ús intensiu i la forta freqüentació del parc" per prohibir la presència d'armes a l'espai protegit. A més, el text recorda que qualsevol activitat d'entrenament dins l'àmbit del parc natural "no podrà comprometre els valors naturals i paisatgístics ni alterar les seves característiques físiques".
La nova regulació també estableix que aquestes activitats d'entrenament "recreatives" han de respectar un perímetre de seguretat de 500 metres respecte els centres educatius i camins escolars i exigeix que, prèviament, s'hagi de demanar autorització a l'òrgan gestor del Parc Natural i estableix que es facin "en grups reduïts"
Fa pocs mesos, el mateix exèrcit defensava la seva presència a Collserola, tot assegurant que les maniobres no tenien impacte sobre el medi i que, per contra, afavorien l'ensinistrament de les unitats militars per combatre el terrorisme jihadisme o qualsevol altra amenaça per a la societat.
Tot i això, ja el passat mes de juny, el propi consorci es va adreçar a l'exèrcit per demanar-li el cessament de la seva activitat a la zona i li recordava que l'espai està destinat al lleure i l'oci i que, per tant, les activitats militars no hi tenien cabuda, ja que l'objectiu del Parc Natural era treballar a favor de valors com la biodiversitat o el respecte per la natura. Tant l'Ajuntament de Barcelona com l'Àrea Metropolitana també s'han oposat a la presència de les tropes a Collserola.
Collserola prohibeix les pràctiques militars al parc natural
El consorci reivindica el caràcter "recreatiu" de l'espai i acaba amb els exercicis del regiment de l'exèrcit espanyol de la Caserna del Bruc
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de desembre de 2016 a les 17:23
Et pot interessar
-
Societat Barcelona commemora els 20 anys de l’aprovació del matrimoni igualitari: «L'Orgull no caduca»
-
Societat El temps del cap de setmana del 19 i 20 de juliol: núvols i baixada de temperatures
-
Societat Es recupera la circulació a l'AP-7 després de retencions per accidents
-
Societat La Generalitat incentiva amb un plus l’ús del català als jutjats
-
Societat Prohibit el bany en tres platges catalanes per la qualitat de l'aigua
-
Societat Catalanofòbia en un bar de Barcelona: «Res de català, no m'agrada»