De Barcelona a Madrid en 30 minuts?: així és el tren que vol substituir l'AVE

L'HyperloopTT funcionaria a una velocitat de 1.200 quilòmetres per hora a partir d'un sistema de càpsules

Publicat el 21 de febrer de 2023 a les 07:40
Aquest dilluns, quan s'han complert 15 anys de l'inici del servei d'AVE entre Barcelona i Madrid, el ferrocarril continua ampliant la distància amb l'avió. La sortida de la pandèmia i la liberalització de l'alta velocitat a l'Estat han disparat la quota de mercat del tren en la ruta Barcelona-Madrid fins al 75%, triplicant l'avió, que cau fins al 25%.

Malgrat tot, però, és evident que el tren és molt més lent que l'avió. Mentre que anar per terra entre la capital catalana i la de l'Estat implica un viatge de prop de dues hores i mitja que es poden allargar amb parades entremig, fer-ho per aire és inferior a l'hora i mitja. Ara bé, hi ha un projecte que vol reduir el temps que es triga a anar en tren entre Barcelona i Madrid, i seria encara menys que en avió.

I és que l'HyperloopTT es proposa unir les dues capitals en 30 minuts, una fita que implicaria una autèntica revolució en el món del transport públic. El projecte, d'origen francès, va ser fundat el 2013 i planteja un nou sistema d'alta velocitat utilitzant tubs per transportar persones a velocitats extremadament altes i mai vistes. A més, els impulsors defensen la seva viabilitat econòmica i mediambiental.
 

Com funciona l'HyperloopTT?

La proposta assegura que pot crear uns trens que vagin a 1.200 quilòmetres per hora amb un cost elèctric molt reduït i el sistema consistiria en unes càpsules en què cabrien entre 30 i 60 persones. Per ara, els impulsors ja han fet proves en diferents llocs del món i treballen per seguir testejant la viabilitat del projecte.

[plantillavirals]