El País Valencià està tancat per a visitants d'altres autonomies però no per a estrangers. Com que les fronteres exteriors de l'Estat estan obertes per als països de la Unió Europea, al gener van arribar 25.000 turistes estrangers per "oci, esbarjo o vacances", segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística recollides per Las Provincias.
Des que a l'octubre la Generalitat va decretar el tancament perimetral del territori valencià, van arribar 100.000 visitants de fora de l'Estat per motius lúdics, dels 175.538 turistes estrangers rebuts. La xifra, això sí, és un 90% més baixa que la d'anys anteriors.
Segons la delegació del govern espanyol, cal un motiu justificat per arribar a l'Estat en avió, a més d'una PCR negativa realitzada en les 72 hores anteriors al viatge. Si la raó del viatge no està justificada, en teoria s'imposa una multa. Una excepció són els estrangers amb residència al País Valencià, que sí que tenen dret a desplaçar-s'hi.
Entrevistada en Antena 3, la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, ha assegurat que gairebé no hi ha mobilitat al territori estatal, ja que els hotels registren davallades de les reserves propers al 90%.
[plantillacoronavirus]
De turisme tot i el confinament: 100.000 turistes estrangers aterren al País Valencià
La Generalitat va decretar tancament perimetral a l'octubre, però es manté part de la mobilitat exterior

- Benidorm, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 12 de març de 2021 a les 14:42
Et pot interessar
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions
-
Societat Indignació per un infrahabitatge a l’Eixample: 400 euros per un lavabo amb llitera
-
Societat Saül Gordillo, condemnat a presó després d'admetre el segon cas d'agressió sexual
-
Societat El Meteocat manté l'alerta per pluges a nou comarques