Un home de Palma de Mallorca entrarà a la presó després de deixar morir de gana el seu gos l'abril del 2013 al seu domicili de la capital de les illes. La magistrada ha acordat el seu ingrés malgrat que la pena imposada era de només un any.
Segons informa el Diari de Mallorca, l'home tenia el gos completament abandonat, en un estat deplorable, deshidrat i malalt i lligat amb una corda molt curta, fet que li impedia moure's i gairebé aixecar-se. Agents de la Policia Local van trobar l'animal i, malgrat que el van traslladar a un centre veterinari, va morir al cap de pocs dies.
Tot i que la defensa havia demanat que se li substituís la condemna per treballs a la comunitat, la magistrada ho va rebutjar. A més, la resolució judicial, que encara no és ferma i contra la que encara es pot presentar recurs, destaca la crueltat i brutalitat dels fets: "La mort de fam, en humans i en animals, és una de les més cruels, la qual cosa és de coneixement públic i a més va produir en el gos una lenta agonia al gos que va durar mesos".
Per últim, la jutgessa ha recalcat l'efectivitat de la pena per evitar la sensació d'impunitat en aquests casos, a més que l'objectiu de la pena de presó és perquè funcioni com a "fre" a possibles conductes futures similars.
Decreten l'ingrés a presó d'un home que va deixar morir de gana el seu gos
Societat
L'home tenia l'animal abandonat en un estat deplorable al seu habitatge de Palma de Mallorca
ARA A PORTADA
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
17 d’octubre de 2015 a
les 10:51
Et pot interessar
-
Societat
Mor un motorista a l'Eixample atropellat per un conductor alcoholitzat que ha fugit
-
Societat
L'estació de Verdaguer recupera el ple funcionament després de les obres: «El passadís és molt més còmode»
-
Societat
La Universitat de Barcelona pateix un atac informàtic a les portes de l'inici de curs
-
Societat
Els Mossos sospiten que la terapeuta dels Andic va fer la ruta de Montserrat 14 dies abans de la mort d'Isak
-
Societat Un robatori de cable provoca retards de 15 minuts en l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid
-
Societat
La Generalitat no sap quants pisos protegits a Catalunya són de propietat i quants de lloguer
