Els Mossos han detingut a Badalona un menor de 17 anys que tenia una ordre de recerca de l'Interpol per un presumpte homicidi comès a l'Argentina. Segons fonts policials, el cos va saber per l'Oficina Central Nacional d'Interpol a Madrid que el jove, de nacionalitat argentina, podria trobar-se a la ciutat, on vivia part de la seva família. El menor va marxar del seu país després d'haver disparat mortalment un home el passat 31 de gener a Buenos Aires. Els policies van descobrir que el noi s'havia fet passar per un adult i s'havia canviat la identitat per tal de no ser descober. Ara, el jove detingut serà traslladat Madrid on es decidirà sobre la seva extradició a l'Argentina.
Els fets es remunten al passat 31 de gener del 2015 a Buenos Aires (Argentina) quan, pels volts de dos quarts de set del matí, el detingut va disparar diverses vegades contra un home, causant-li la mort. Ràpidament, el menor va fugir del país, on podia haver estat condemnat a 25 anys de presó per aquests fets.
A través de l'Oficina Central Nacional de l'Interpol a Madrid, els Mossos van conèixer que el fugitiu podria trobar-se a Badalona, on vivia part de la seva família. En un primer moment, els agents no van localitzar-ho però, investigant, van descobrir que el jove s'havia canviat d'identitat (fent-se passar per un adult per no ser identificat) i que, actualment, es trobava empresonat en una presó catalana acusat d'un delicte de robatori violent.
El jove es troba en un centre de menors a disposició de l'Audiència Nacional que iniciaria les gestions perquè sigui traslladat fins a Madrid. Allà es decidirà la seva extradició al país sudamericà.
Detingut a Badalona un jove argentí de 17 anys acusat d'homicidi
Societat
El jove hauria fugit del seu país després d'haver disparat mortalment un home
ARA A PORTADA
-
Política Illa s'aferra a un «nou pacte de país» per girar full de PISA i rellançar l'educació Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Repensar el model i destituir Niubó: l'oposició no compra les explicacions d'Illa sobre PISA Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Societat Un nou estudi desmenteix part de l'informe PISA: l'alumnat privilegiat no empitjora més que la resta Gerard Mira
-
Societat Detenen la parella de l'arquitecte Josep Juanpere, mort a Baqueira per Sant Esteve Natàlia Pinyol
-
Societat Qui és Josep Juanpere, vida i obra de l'arquitecte barceloní mort el dia de Sant Esteve Gerard Mira
Publicat el
11 d’abril de 2015 a
les 09:05
Et pot interessar
-
Societat
Josep Juanpere i Isak Andic, dos amics i socis amb una mort sota sospita
-
Societat
Renfe apunta a les pluges i les obres com a hipòtesis de l'esfondrament del sostre de Fabra i Puig
-
Societat
L'estació de Fabra i Puig continuarà tancada «fins a nou avís» i els trens de l'R4 hi passen però no fan parada
-
Societat
El jutge deixa a un pas de judici el CEO de Glovo per un delicte contra els drets dels treballadors
-
Societat
Tres ferits en esfondrar-se el fals sostre de l'estació de Rodalies de Fabra i Puig a Barcelona
-
Societat
Oques Grasses posa a la venda «les últimes entrades» per al seu comiat a l’Estadi Olímpic
