Els Mossos d'Esquadra van detenir el passat 19 de maig un home per estafar prop de 95.000 euros a una dona fent-se passar per un santer que el podia ajudar a superar la mort d'un familiar i la separació del seu marit. El detingut va quedar amb la víctima en un pis de l'Hospitalet de Llobregat.
Un cop allà, l'home va fer un ritual que va consistir en posar-li una mena de sorra als braços i després li va tirar un líquid que va generar una reacció fent que li sortís fum dels braços. La dona es va creure el ritual i arran d'aquesta trobada va fer diverses entregues al santer i als seus socis per valor de 94.436 euros perquè l'home pogués fer més rituals i la víctima pogués recuperar la seva parella.
Una amiga de la víctima la va posar en contacte amb el fals santer, acusat d'estafar els diners a la dona entre el maig del 2014 i febrer del 2015. La dona, en adonar-se que la seva situació no millorava i que havia perdut tots els seus estalvis, va demanar al santer que li tornés els diners. L'home va acceptar retornar-li 48.200 euros però per tancar el cercle i evitar la mala sort primer li va demanar que 2.400 euros -la víctima va haver de demanar un crèdit- perquè havia de sacrificar tres cocodrils.
Un detingut i la investigació oberta
De la investigació que van iniciar els mossos es va saber que es tractava d'un grup de tres persones, un d'ells es feia passar per vident, i es donaven a conèixer als diaris, deixant cartells damunt dels cotxes i en els portals dels edificis. Buscaven víctimes que es trobaven en una situació anímica vulnerable i es guanyaven la seva confiança amb la promesa de solucionar els seus problemes. Una vegada coneixien les debilitats de la víctima l'enganyaven per tal de demanar-li més diners fins a deixar-la sense estalvis, era aleshores quan deixaven de comunicar-se amb la víctima i desapareixien.
Davant d'aquests fets, el 19 de maig els mossos van detenir al fals santer aprofitant que havia quedat amb la víctima. El detingut duia a sobre documentació vinculada al món dels santers i diversos telèfons que usava per contactar amb les víctimes.
El detingut, que tenia tres antecedents policials per fets similars, va passar a disposició judicial i el jutge va decretar llibertat amb càrrecs. L'home però, va ingressar al Centre d'Internament d'Estrangers (CIE), ja que estava en situació d'il·legalitat al país.
La investigació continua oberta per tal de localitzar els altres dos homes implicats en l'estafa.
Detingut per estafar prop de 100.000 euros fent-se passar per santer
La víctima volia superar la mort d'un familiar i recuperar la seva parella
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
Rull demana «celeritat» per resoldre els casos contra quatre diputats per presumptes discursos d'odi Redacció
-
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
Publicat el 27 de maig de 2015 a les 07:56
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 13 i 14 de setembre: núvols i alerta per pluges
-
Societat Detecten nou casos de tuberculosi a l'antic Institut B9 de Badalona
-
Societat Rècord històric de passatgers a l'aeroport del Prat: 5,6 milions a l'agost
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de setembre
-
Societat Tallada la circulació de l'R4 entre Sabadell i Terrassa per un atropellament
-
Societat Mor Albert Porta «Evru», artista científic català, als 79 anys