Detinguts per manipular 109 caixers

Copiaven dades de targetes.

Publicat el 07 de juliol de 2010 a les 08:35
Dispositus utilitzats pels estafadors per manipular els caixers.

Els Mossos van detenir el 26 de juny Robert S., de 28 anys, i Aurel O., de 32, com a presumptes autors dels delictes de falsificació de moneda, estafa bancària i robatori amb força utilitzant targetes de crèdit duplicades. Des de l'agost de l'any passat, els investigadors havien detectat un nombre important de caixers automàtics de Barcelona i l'àrea metropolitana manipulats amb dispositius electrònics i micro-càmeres per obtenir les dades de les targetes dels usuaris que hi operaven. Amb la detenció dels dos individus els Mossos donen per resolts 109 fets delictius d'aquest tipus que han tingut lloc a municipis del Barcelonès, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental.

Amb la manipulació dels caixers, els presumptes autors dels fets aconseguien les dades de les targetes de crèdit i els seus números PIN, fet que els permetia, presumptament, treure després diners en efectiu dels comptes dels estafats. La policia no ha pogut determinar de moment la quantitat que haurien aconseguit endur-se.

Tant pels materials utilitzats com pels coneixements que empraven a l'hora de fabricar els dispositius, els investigadors van determinar que els responsables eren especialistes en aquesta modalitat delictiva.

Segons el relat policial, en menys d'un minut manipulaven el caixer sense afectar-ne l'aparença externa, de tal manera que els usuaris hi seguien operant sense notar-hi res estrany. Així, a l'hora que feien reintegraments de diners, els dispositius instal·lats pels estafadors copiaven les dades de les seves targetes bancàries, així com els números secrets.

Finalment, el 26 de juny els agents van localitzar i detenir els dos presumptes autors dels fets just en el moment que volien manipular un altre caixer automàtic d'una oficina bancària barcelonina. En el moment de la detenció es trobaven en possessió d’un dispositiu electrònic preparat per instal·lar.

Amb la detenció d'aquestes dues persones, s'han resolt 109 fets delictius a diverses localitats de les comarques del Barcelonès (Barcelona, Santa Coloma de Gramenet), Baix Llobregat (Viladecans, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà de Llobregat) i el Vallès Occidental (Cerdanyola del Vallès, Sant Cugat del Vallès).

Als detinguts, que han ingressat a presó preventiva per ordre del jutge, se'ls imputen els delictes de falsificació de moneda, estafes bancàries i robatoris amb força per utilització de targetes duplicades.