Els Mossos d'Esquadra han detingut en els darrers dies a Barcelona vuit falsos revisors de gas i llum acusats d'estafar i amenaçar persones d'edat avançada. Els arrestats treballaven com a autònoms en una empresa subcontractada -dedicada a la comercialització de productes i serveis- per una de les companyies subministradores oficials. S'acreditaven com a personal de l'empresa per generar confiança i -un cop dins de l'habitatge- demanaven factures, comptes bancaris i, fins i tot, aprofitaven per memoritzar o fotografiar-ne les claus d'accés. Posteriorment usaven les dades econòmiques per fer transferències bancàries als seus comptes.
Els estafadors també enganyaven les víctimes i els firmar nous contractes de canvi de companyia. Després una tercera persona es feia passar per un responsable de l'antiga companyia amb la qual operaven i informava les víctimes que havien de pagar sancions molt elevades com a penalització pel canvi. En aquests casos, les coaccionaven amenaçant-les que es quedarien sense llum ni gas i, fins i tot, que podien entrar a la presó.
A banda, els investigadors van detectar que hi havia moltes víctimes a les quals se'ls havia sostret factures de les bústies i, amb les dades, havien donat d'alta contractes de canvi de companyia sense el seu consentiment. Els vuit detinguts, després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb càrrecs.
Detinguts vuit falsos revisors de gas i llum a Barcelona per estafar gent gran
Treballaven com a autònoms en una empresa subcontractada per una de les companyies subministradores oficials
ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’octubre de 2015 a les 13:11
Actualitzat el 04 d’octubre de 2015 a les 13:37
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 29 d'agost: la pluja comença la retirada
-
Societat El «take away» de la cuina catalana: crema cremada per emportar al Born
-
Societat TMB rectifica i mantindrà el criteri de senyalització del metro després de l'onada de crítiques
-
Societat La campanya de vacunació de la grip i la Covid començarà el 22 de setembre per a la gent gran, embarassades, infants i personal sanitari
-
Societat Cau un grup que robava amb el «mètode de la taca»: en què consisteix l'engany?
-
Societat Detenen un professor de secundària de Barcelona per posseir i distribuir material d'explotació sexual infantil