Pares i mares de 12 escoles catalanes estan preparant una reclamació pel ministeri d'Educació ja que volen que se'ls indemnitzi pel cost que els va suposar escolaritzar els seus fills en català durant el franquisme.
Els reclamants demanen 6.000 euros per alumne i curs, la mateixa xifra que el ministeri d'Educació està disposat a abonar per garantir l'ensenyament en castellà a Catalunya. Segons han explicat els impulsors de la iniciativa, confien que el govern espanyol respondrà amb ''justícia'' i repararà ''un dany històric''.
Els pares i mares que encapçalen aquesta iniciativa són de les escoles barcelonines Santa Anna, Nabí, Costa i Llobera, Pompeu Fabra, Estel, Ginesta, Tàber, Cooperació escolar, Àngels Garriga i Betània-Patmos. I dels centres de Badalona Jungfrau i Artur Martorell.
En la reclamació de cada pare i mare es detallarà el centre i fills que van escolaritzar, així com els cursos, fins que l'ensenyament en català es va normalitzar. Els impulsors d'aquesta iniciativa han fet una crida a les famílies que es van trobar en la mateixa situació perquè se sumin a la petició abans no l'enviïn a Madrid.
Diversos pares demanen ser indemnitzats pel cost de l'escola en català durant el franquisme
Els reclamants sol·liciten 6.000 euros per alumne i esperen que es faci justícia
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de novembre de 2014 a les 12:00
Et pot interessar
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Es recuperen les freqüències a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17
-
Societat Circulació interrompuda entre Parets del Vallès i Granollers per una incidència a l'R3
-
Societat Un poble de la franja d'Aragó dedica un gegant a Lamine Yamal
-
Societat Casa Calicó, el port dels bons pescadors