Eduard Sallent serà nou major dels Mossos d'Esquadra

La tria del director general de la Policia, Pere Ferrer, arriba envoltada de polèmica després que aquest mateix divendres la comissària Alícia Moriana hagi impugnat el procés de selecció

Publicat el 10 de maig de 2024 a les 20:05
Actualitzat el 10 de maig de 2024 a les 21:52

L'actual cap dels Mossos d'Esquadra, Eduard Sallent, serà nou major de la policia catalana. Una distinció amb la qual passarà a tenir el rang més alt dins del cos, segons han anunciat els mateixos Mossos a través d'un comunicat. Es tracta d'una prerrogativa de per vida que, abans d'ell, només han tingut dos noms: el ja jubilat Joan Unió i l'agent encara en actiu Josep Lluís Trapero, convertit en actiu electoral del PSC.

D'aquesta manera, Sallent començarà a fer el corresponent curs per a l'ascens de categoria el pròxim 21 de maig a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), tal com també consta en una diligència feta pública aquesta tarda pel director general del cos, Pere Ferrer. Sallent ja va ser cap dels Mossos en una primera etapa entre 2019 i 2020, i ara era el principal candidat per convertir-se en major, per reforçar el seu lideratge intern al cos i situar-lo al mateix rang que Trapero.

La notícia, però, arriba envoltada de polèmica i és que tot just aquest divendres la comissària Alícia Moriana, que també optava al càrrec, ha impugnat el procés de designació després d'entrevistar-se voluntàriament amb Ferrer. Ella no ha estat l'única a recórrer al contenciós administratiu, l'han acompanyat diversos sindicats policials. No obstant això, si no hi ha cap impediment judicial, Sallent acabarà ocupant el càrrec.