El «bicing» de Girona podria portar publicitat

Publicat el 06 de març de 2012 a les 08:54
L'estació de 'Girocleta' de Güell-Devesa, una de les darreres en entrar en servei. Foto: Xavier Pi/ACN

L'Ajuntament de Girona està fent gestions a partir del mes de març per trobar una empresa que vulgui posar publicitat a la 'Girocleta', el servei de lloguer de bicicletes de la ciutat. 
 
Aquest servei es va posar en marxa fa dos anys i mig i el consistori ha determinat que és deficitari ja que cada any ha d'abonar 165.000 euros per al seu manteniment. Per quadrar les xifres, l'ajuntament vol buscar noves fonts d'ingressos com la de trobar una empresa que inverteixi en publicitat tant a les bicicletes com a les estacions. 
 
Des de l'ajuntament no es vol acabar amb el servei, és per això que el regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha manifestat que aposten "clarament" pel transport en bicicleta. Alcalà ha dit que és conscient que un únic anunciant no podrà retallar els 165.000 euros de dèficit anual però sí que pot contribuir a que la 'Girocleta' sigui autosuficient. El regidor ha explicat que busquen una empresa que sigui de la ciutat i que estigui relacionada amb l'àmbit de la salut o l'esport. Ara bé, també ha remarcat que no tanquen les portes a d'altres empreses d'àmbit diferents. 
 
Actualment, la 'Girocleta' disposa de 1.800 usuaris, 120 bicicletes permanentment al carrer, deu estacions i 279 aparcaments individuals. El servei ha registrat puntes, en dies feiners, de fins a 800 viatges diaris. A més a més, com a projectes de futur, l'ajuntament preveu obrir noves estacions a Fontajau i la plaça Marquès de Camps i també delimitar el carril bici que uneix les estacions més cèntriques, com la de plaça Catalunya i l'avinguda Ramon Folch.