El pla de sortida de la Unió Europa defensat per la primera ministra britànica, Theresa May, una variant de l'anomenat Brexit tou, ha esquerdat greument el govern conservador. Divendres passat, May va reunir els seu ministres a la residència de Chequers i va semblar que hi havia una entesa entre totes les faccions, dels més euroescèptics als més euròfils, pe`ro va ser un miratge. El pla, que inclou preservar una zona de lliure mercat pels productes agrícoles i industrials, ha estat rebut amb ira per l'ala més dretana i euroescèptica del partti i el govern.
El primer a abandonar el vaixell de l'executiu ha estat David Davis, el ministre encarregat de negociar amb la UE, un polític de sempre alineat amb l'ala més thatcheriana dels conservadors. Es tracta d'una baixa rellevant, però potser superable si quedés circumscrita a ell. Poques hores després ha saltat una notícia que resulta molt preocupant per May: el fogós ministre d'Exteriors, Boris Johnson, ha anunciat també que deixa l'executiu.
La sortida de Johnson, un dels ministres clau del govern, és un cop molt dur per la primera ministra. Etern aspirant a Downing Street (com també davis, al capdavall), ara May ha d'afrontar una veritable revolta interna. Alguns diputats conservadors ja amenacen amb una moció de censura al parlament, el que podria ser letal tenint en compte que el Partit Conservador fa curt d'escons i necessita el suport dels unionistes irlandesos per mantenir-se. Venen hores decisives pel govern britànic.
El Brexit tou de May provoca una greu esquerda en el govern britànic
Societat
La dimissió del ministre d'Exteriors, hores després de la marxa del negociador amb la UE David Davis, col·loca la primera ministra conservadora en una posició molt fràgil
- Theresa May, sortint de la seva residència al número 10 de Downing Street | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Societat Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos David Cobo
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici» Gerard Mira / Agències
Publicat el
09 de juliol de 2018 a
les 16:47
Actualitzat el
09 de juliol de 2018 a les
16:48
Et pot interessar
-
Societat
Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria
-
Societat
El Consell General del Poder Judicial demana reforços a Ceuta per l’impacte «extraordinari» de la crisi migratòria
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
-
Societat
Un nou terratrèmol torna a sacsejar Granada
-
Societat
Un atropellament a Rodalies interromp el servei entre Vilanova i Sitges
