El Castell de Montjuïc presenta aquest divendres l'exposició Barcelona 1992, Trenta anys després, amb motiu del trentè aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona, un esdeveniment clau en la transformació de l'entorn de Montjuïc i en el conjunt de la ciutat. La mostra està comissariada pel periodista Sergi Picazo.
[noticiadiari]2/237238[/noticiadiari]
L'exposició, que ocupa les sales 18 i 19 del Castell, planteja una estructura que convida al visitant a rememorar els anys previs a la celebració de les Olimpíades i els canvis que ha patit la ciutat d'ençà de la data a través d'una perspectiva històrica actual.
Per reflexionar sobre el context històric, la mostra recull el testimoni de quatre persones vinculades a l'organització de l'esdeveniment. En concret, aplega la visió de la periodista i presidenta de la Federació d'Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), Maria Favà fins a l’any 1990; el catedràtic d'antropologia social, a la Universitat de Barcelona i especialista en fenòmens de violència religiosa, festes populars i vida urbana, Manuel Delgado; el director honorífic del Centre d'Estudis Olímpics (CEO-UAB) i membre de l’equip de recerca del Centre d’Estudis Olímpics del COI (1998-2002), Miquel de Moragas, i el filòsof i primer director del Centre de Cultura de Barcelona (CCCB), Josep Ramoneda.
A més a més, l'acte també obre un espai per a la reflexió de l'herència olímpica a partir d'un conjunt d'entrevistes a persones que, per edat, no eren presents en l'emblemàtic 22 de juliol de 1992. Entre altres convidats, destaquen l'activista i filòsofa Marina Garcés o el periodista i doctor en filosofia, Jordi Graupera.
L'exposició obre aquest divendres les portes i estarà oberta al públic fins al 10 de gener de 2023. Amb l'entrada, s'inclou una visita al Castell de Montjuïc.
El Castell de Montjuïc rememora els trenta anys dels Jocs Olímpics amb una exposició
Aquest divendres s'inaugura la mostra "Barcelona 1992, Trenta anys després", una mirada des de la dècada dels 80 fins a l'actualitat

- Estarà oberta al públic fins al 10 de gener de 2023 | Ajuntament de Barcelona -
- | Ajuntament de Barcelona
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de juliol de 2022 a les 10:53
Actualitzat el 22 de juliol de 2022 a les 17:50
Et pot interessar
-
Societat El temps de divendres 22 d'agost: cinc comarques en alerta per tempestes
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 23 i 24 d'agost
-
Societat Aquest és el carrer més car de Catalunya on comprar un habitatge
-
Societat Les desconegudes germanes bessones de la Font de Canaletes de Barcelona
-
Societat Els bombers catalans asseguren el flanc dret de l’incendi de Jarilla
-
Societat TMB veta una empresa ferroviària per suposats vincles amb Israel