El Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) de la Zona Franca de Barcelona ha deixat en llibertat l'intern amb problemes de salut mental que va entrar al centre el 2 d'agost pendent d'un procediment d'expulsió.
Fonts de la policia espanyola han assegurat a Europa Press que es va prendre aquesta decisió perquè aquest dijous, quan van intentar executar l'expulsió, l'intern va mostrar una actitud violenta i l'ordre judicial especificava que havia de ser alliberat si no es podia fer la deportació.
La plataforma Tanquem els CIE ha celebrat en la seva web l'alliberament de l'intern i ha lamentat "el sofriment inútil al qual ha estat sotmesa aquesta persona durant 23 llargs dies".
L'entitat ha criticat que el CIE "continua sent un mecanisme absolutament prescindible i inútil, la punta de l'iceberg d'una política migratòria basada en la discriminació i la criminalització de les persones en funció del seu lloc d'origen", i ha sostingut que aquest cas posa en evidència la ineficàcia dels seus mecanismes de control i garantia.
El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, i també el Defensor del Poble han obert investigacions sobre aquest internament al CIE, que va reobrir el juliol després de vuit mesos tancat per obrar i malgrat una ordre de cessament d'activitat emesa per l'Ajuntament per no tenir la llicència adequada.
El CIE de la Zona Franca deixa en llibertat l'intern amb problemes de salut mental
L'home va mostrar una actitud violenta quan estava a punt de ser deportat i l'ordre judicial especificava que havia de ser alliberat si no es podia executar l'expulsió
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 26 d’agost de 2016 a les 10:17
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures
-
Societat Carrers guarnits a la festa major de Sants 2025
-
Societat Vaga als serveis de terra del Prat i altres aeroports els caps de setmana d'agost
-
Societat Catalunya arriba als 8,16 milions d'habitants, un nou rècord de població