Només a Barcelona hi ha 45.000 alumnes en llista d'espera, a Girona i Tarragona més de 6.000 i a Lleida gairebé els 4.000. El crit d'ajuda el fan des de la Federació Catalana d'Autoescoles, que a través de la televisió pública catalana, reclamen reforçar els examinadors al país. Veuen insuficient el compromís de la DGT per ampliar la plantilla, perquè només ho fa "en moments puntuals".
Des de les escoles asseguren que estan "en una situació crítica" i, fins i tot, algunes hauran de tancar tot i l'elevada xifra d'alumnes que esperen per fer l'examen pràctic per treure's el carnet de conduir. Per què? Doncs perquè fa efecte acordió: si els alumnes no poden fer el test, tampoc faran pràctiques i si no poden fer pràctiques, no els cal l'autoescola. Carreguen des de TV3 els perjudicis que pateixen, no només les empreses, sinó les persones que volen i necessiten el carnet.
Possible rebaixa als 17 anys de l'edat per conduir
Aquesta situació es podria agreujar encara més en els pròxims temps si s'aprova una nova mesura des d'Europa. En concret, la Unió Europea encarrilava ja el febrer la rebaixa als 17 anys de l'edat per conduir. El Parlament Europeu veu des de fa més d'un mes amb bons ulls avançar l'edat per conduir turismes i camions als 17 anys si el conductor va acompanyat d'un adult "amb experiència".Després d'una votació celebrada el mateix febrer, l'Eurocambra va aprovar la seva posició de cara a les negociacions amb els estats per revisar les normes sobre el permís de conduir i l'intercanvi transfronterer d'informació sobre les infraccions de trànsit relacionades amb la seguretat viària. Els legisladors de la UE intentaran arribar a un acord en els pròxims mesos per modificar la normativa, però ja d'entrada estan d'acord en la rebaixa als 17 anys de l'edat per conduir.