L’Oficina per a la Reforma Horària i el Consell Assessor per la Reforma Horària han encoratjat a aprofitar l’experiència actual, de confinament, per impulsar projectes de teletreball un cop torni la normalitat. Així ho han acordat a la reunió telemàtica que han mantingut aquest dimecres durant la qual també han refermat la seva aposta pel teletreball i han establert valorar les experiències per minimitzar els seus riscos. Consideren que les "disfuncions" actuals en el teletreball són degudes a la "urgència" amb què s'ha hagut d'implementar aquesta forma de treballar.
En aquesta línia s'ha constatat que tant les condicions familiars, com ara la presència de la família al domicili, especialment d’infants petits, o les condicions de l’espai domèstic i el confinament, poden convertir el teletreball en una situació estressant per al treballador.
D’altra banda, que la situació d’emergència actual, tal com podria passar amb el treball presencial, pot implicar càrregues de feina i jornades de durada excessiva que perverteixen l’essència del teletreball, que demana una disciplina que eviti la dissolució de les fronteres entre la vida laboral i la professional.
L’Oficina per a la Reforma Horària i diferents dictàmens del Consell Assessor per la Reforma Horària s’han pronunciat a favor del teletreball com a forma organitzativa que millora l’eficàcia de les organitzacions i la qualitat de vida de les persones. També assenyalen recerques que apunten avantatges del teletreball en clau de productivitat, qualitat de la feina, reducció de costos, reducció del absentisme, millora de la motivació o respecte mediambiental.
El Consell Assessor per a la Reforma Horària anima a continuar amb el teletreball després del confinament
Societat
Consideren que les "disfuncions" en aquesta forma de treballar són per la "urgència" amb què s'ha hagut d'implementar
- El teletreball és una gesta díficil amb els fills a casa -
- Pixabay
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
01 d’abril de 2020 a
les 12:46
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
