L’esborrany dels pressupostos generals de l'Estat per al 2022 recull l'augment de l'IVA de les mascaretes quirúrgiques del 4% al 21%, segons El Confidencial, que cita el projecte de pressupostos de l'Estat, aprovat pel consell de ministres i que està pendent de debatre's al Congrés.
Aquest increment impositiu implicaria el preu d’aquest producte a partir de l’1 de gener del 2022, quan encara és obligatori cobrir-se la boca i el nas en espais tancats i quan no es puguin mantenir distàncies.
L’impost que s’aplica a les mascaretes quirúrgiques està reduït des del novembre del 2020, en plena pandèmia. La previsió és que l'ús obligatori del tapaboques es mantingui durant l'hivern, per la incidència de virus respiratoris. La ministra de Salut, Carolina Darias, va avançar que les mascaretes serien obligatòries almenys fins a primavera.
[plantillacoronavirus]
El govern espanyol estudia augmentar l'IVA de les mascaretes el 2022
Aquesta mesura de protecció contra el coronavirus es gravaria al 21%

- Gent amb mascareta al centre de Barcelona. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’octubre de 2021 a les 15:58
Et pot interessar
-
Societat Saül Gordillo, condemnat a presó després d'admetre el segon cas d'agressió sexual
-
Societat El Meteocat manté l'alerta per pluges a nou comarques
-
Societat Desapareix una targeta de TMB: quan s'acaba i quina alternativa hi ha?
-
Societat Tallades les línies R1, RG1 i R11 de Rodalies per la caiguda d'un arbre sobre la catenària
-
Societat El temps d'aquest dilluns 1 de setembre: alerta per pluges intenses al litoral
-
Societat Nova estafa bancària a través d'un missatge d'un càrrec de diners fals