El director general de Trànsit, Pere Navarro, ha dit aquest dimarts que per reduir la mortalitat a les carreteres cal concentrar els esforços en les vies convencionals, les que no són autopistes ni autovies, i sobretot en reduir la velocitat en aquestes carreteres no desdoblades i amb els sentits de circulació separats.
Segons les dades de la DGT d'aquest estiu, el 76% de les víctimes van morir en carreteres convencionals, malgrat concentren el 45% del trànsit, i d'aquestes, el 37% ho van fer per sortides de via, una causa molt vinculada a l'excés de velocitat.
En la roda de premsa de balanç de la sinistralitat d'aquest estiu, Navarro ha explicat que "sense política, és molt difícil baixar l'accidentalitat". Per això, considera que si Espanya es vol homologar als països de referència en seguretat vial, com el Regne Unit, Holanda o França, cal augmentar el número de radars per habitant.
Anglaterra i Gal·les, per exemple, tenen 7.200 radars, França gairebé 4.000 i Espanya poc més de 900. Holanda, amb molta menys població, superfície i trànsit, té 852 radars. Pel que fa a la velocitat màxima permesa a les vies secundàries, Espanya és un dels únics sis països amb el límit a 100 km/h, mentre que la immensa majoria el tenen a 90, i països com Dinamarca, França, Holanda o Suècia el situen a 80 km/h o menys.
A Catalunya, durant juliol i agost s'han registrat 42 morts, tres més que l'estiu passat, i a tot l'estat 259, 34 més que el 2017.
El govern espanyol vol augmentar els radars a les carreteres per reduir la velocitat
El 76% de les víctimes moren fora d'autopistes i autovies i el 37% d'aquestes ho fan per sortides de via
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de setembre de 2018 a les 16:47
Et pot interessar
-
Societat Tallades les línies R1, RG1 i R11 de Rodalies per la caiguda d'un arbre sobre la catenària
-
Societat El temps d'aquest dilluns 1 de setembre: alerta per pluges intenses al litoral
-
Societat Nova estafa bancària a través d'un missatge d'un càrrec de diners fals
-
Societat Un cotxe avariat a l'AP-7 provoca uns 10 quilòmetres de retencions de la Roca a Llinars del Vallès
-
Societat L’arquebisbe Planellas projecta Tarragona com a referent de l’Església més catalanista
-
Societat Avions abandonats: la cara invisible dels aeroports catalans