El jutjat ha acceptat la querella de la fiscalia presentada contra els responsables del pub Fissure de Lleida arran de la denúncia feta el passat 10 d'abril per l'Associació Down Lleida. La fiscalia es va querellar contra el pub perquè considerava que s'havien vist vulnerats els drets de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Ara, el jutjat d'instrucció 3 de Lleida s'ha fet càrrec del cas i ha cridat a declarar com a investigat per un presumpte delicte de discriminació el propietari del local el pròxim 15 de juny. El bar, situat al carrer Alfred Perenya de Lleida, va vetar en dues ocasions, concretament la nit de divendres 31 de març i la matinada del dissabte 8 d'abril, l'accés al local a un grup de joves amb síndrome de Down i altres discapacitats intel·lectuals de l'associació.
Down Lleida també va denunciar els fets al Departament de Benestar Social i l'Agència Catalana de Consum. Els Mossos d'Esquadra van anar al lloc al moment dels fets i van obrir una acta. El març de 2013 una discoteca de Sabadell tampoc va deixar entrar un grup de persones amb síndrome de Down.
El jutge accepta la denúncia contra el pub de Lleida que va vetar l'entrada a joves amb síndrome de Down
Societat
El propietari declararà com a investigat el proper 15 de juny
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
Publicat el
31 de maig de 2017 a
les 10:05
Et pot interessar
-
Societat
La Rambla dels setanta
-
Societat
Reparar els greuges de la medicina a Catalunya
-
Societat
L'home que va aparèixer en un contenidor a Lloret de Mar va morir a trets
-
Societat
Mor un home de 73 anys a la piscina municipal de Jorba
-
Societat
Detingut un home per agredir sexualment dues dones sense llar a Barcelona i Blanes
-
Societat
Com fotografiar l'eclipsi sense fer malbé la càmera: totes les mesures de seguretat
