La proposta de resolució, presentada conjuntament per Junts pel Sí, Catalunya Sí que es Pot i la CUP, reclama també que l'Estat traspassi la "competència sobre qualsevol nova infraestructura de mobilitat al Vallès, com es desprèn del vigent Estatut de Catalunya" i que s'inclogui el "corresponent finançament per a poder-les executar".
A més, en el darrer punt, aprovat per unanimitat, es proposa convidar als ajuntaments de les dues comarques i a les entitats implicades perquè participin en l"elaboració del Pla de Mobilitat del Vallès.
El diputat vallesà de Junts pel Sí Marc Sanglas ha destacat que el Govern ja treballa en la mobilitat a la zona i que, per tant, cal aturar aquesta obra. "Demanem al govern de Madrid que aturi aquest procés de licitació perquè el Govern de la Generalitat ja està treballant un Pla de Mobilitat del Vallès que té com a objectiu millorar la comunicació viària i ferroviària d’ambdues comarques, i també pretén afavorir el transport públic", ha defensat Sanglas.
"No té cap raó de ser que el ministeri de Fomento segueixi impulsant un projecte caduc i sense consens territorial, el que ha de fer el Ministeri és acabar les obres pendents de la B-40 entre Abrera i Terrassa abans de plantejar un projecte sense consens", ha afegit el diputat.

Mapa de l'estat actual de la B-40. Foto: Generalitat de Catalunya