L'acte s'ha iniciat amb la lectura d'un manifest, que ha culminat amb el lema "No tinc por"; amb un minut de silenci i un grup de globus que han enlairat globus blancs en record de les víctimes. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha recordat les víctimes de l'atemptat, i ha demanat als ciutadans que participin en la manifestació unitària contra el terror, convocada pel pròxim dissabte. "Us esperem per desbordar-la", ha assenyalat.
Colau ha estat rebuda entre el clam "volem votar" en el referèndum sobre la independència previst per l'1 d'octubre, fet davant del qual ha respost: "Em sembla fantàstic que vulgueu votar". A la cerimònia també hi ha acudit el conseller de Cultura, Lluís Puig.

Globus a Gràcia en record de les víctimes dels atemptats de Barcelona i Cambrils. Foto: @festagracia
Travessia Sant Antoni fa "nevar" gràcia
El primer premi d'honor se li ha atorgat a la Travessia Sant Antoni, un carrer que sota el nom "Travesquia 1817-2017 m" trasllada als visitants a un poble d'alta muntanya, construït amb pedres i situat prop d'una estació d'esquí. La travessia, que aconsegueix imitar a la perfecció el paratge rural i les seves característiques típiques, presenta tot luxe de detalls: des d'una església romànica i tendes mimetitzades fins a un dispensador de "neu".

Travessia Sant Antoni s'ha convertit en un poble dels Pirineus. Foto: Jordi Bes
Pel que fa a les distincions, cal destacar que els guanyadors del segon i tercer premi s'han emportat un trofeu, un diploma i 30 entrades per accedir al parc aquàtic d'Illa Fantasia. Paral·lelament, i en el cas del considerat millor guarniment d'aquestes festes de gràcia, la Fundació de la festa major ha concedit, a més de l'assenyalat anteriorment, un viatge fins a Lleida, una visita a la fàbrica San Miguel i entrades per a un concert a on participaran grups catalans tan coneguts com Mishima o Love Of Lesbian.
Enlairem 15 globus en homenatge a les víctimes del terrible atemptat #sensepor #fmgracia pic.twitter.com/kqKE3sHJYY
— Festa Major Gràcia (@festagracia) 21 d’agost de 2017
Homenatge dels castellers de la Vila
Els Castellers de la Vila de Gràcia també han volgut fer el seu particular homenatge a les víctimes dels atemptats de Barcelona i, juntament amb 20 colles castelleres, han fet 14 pilars i han ensenyat una pancarta amb el lema ciutadà "Sense por".

Un dels pilars en homenatge a les víctimes dels atemptats Foto: Castellers de la Vila de Gràcia