El PSC ha registrat aquest dijous una moció al Parlament que insta el Govern a "obrir expedients sancionadors" a les escoles que ofereixen "material escolar amb continguts homòfobs". Els socialistes reclamen a l'executiu actuar d'ofici en casos com el que han denunciat aquesta setmana a la cambra catalana: els centres Viaró Global School i La Farga, tots dos a Sant Cugat del Vallès, havien recomanat un llibre enfocat a reprimir l'homosexualitat.
La proposta del PSC planteja al Govern la necessitat de presentar, en el termini d'un mes, el protocol per prevenir i abordar el "bullying" homofòbic. En la moció, el grup parlamentari socialista també proposa -entre d'altres mesures- desplegar la llei 11/2014 per "garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals, i per eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia".
Actuació de l'Observatori contra l'Homofòbia
Tal com ha avançat aquest dijous NacióDigital, l'Observatori contra l'Homofòbia demanarà a la Generalitat que intervingui contra les dues escoles de l'Opus que recomanen continguts "inapropiats" i "possiblement homòfobs". Així ho ha explicat el president de l'organisme, Eugeni Rodríguez, a aquest diari. Els dos centres, que reben subvenció, són el Viaró Global School –que segrega per sexes-, i La Farga –que també ho fa a partir de primària-, de Sant Cugat del Vallès.
Tant l'Observatori com la diputada del PSC Marta Moreta han alertat que fins fa poc els dos centres recomanaven la lectura del llibre "La moral sexual explicada a los jóvenes", del tèoleg belga i arquebisbe emèrit André Leonard (editorial Palabra), considerat una lectura espiritual i de formació. El llibre, denuncien, considera l'homosexualitat una "tendència anormal" i, en el capítol dedicat a les relacions entre persones del mateix sexe, l'equipara amb persones "sàdiques, cleptòmanes o piròmanes".
El PSC insta el Govern a «sancionar» les escoles que utilitzin materials amb «continguts homòfobs»
Els socialistes presenten una moció al Parlament que reclama a l'executiu actuar d'ofici en casos com el de dos centres de l'Opus de Sant Cugat que recomanaven un llibre enfocat a reprimir l'homosexualitat
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de febrer de 2017 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 28 d'agost: 28 comarques en alerta per tempestes i forts ruixats
-
Societat Torna la mili? Per ara, no
-
Societat Restablerta l'alta velocitat entre Barcelona i Madrid després d'una hora suspesa per un incendi
-
Societat Recollida de firmes contra els canvis urbanístics per donar llum verda al Museu Thyssen a Barcelona
-
Societat Un treballador de la gelateria catalanòfoba de Gràcia denuncia que l'amo els prohibeix parlar en català
-
Societat Els minisupermercats es multipliquen a Barcelona: se n'han obert 1.250 en 10 anys