Un mosso antiavalot ha assegurat aquest dimarts que el sotsinspector jutjat pel cas Ester Quintana va donar ordres de disparar al llançador de projectils de foam de la seva furgoneta, però no a l'escopeter, també jutjat per suposadament disparar la pilota de goma que hauria impactat en la víctima.
Per la seva banda, el caporal d'una altra furgoneta ha afirmat que el seu escopeter va baixar del vehicle sense l'arma perquè li feia mal l'esquena, i per tant ha descartat que disparés boles de goma a la zona on van passar els fets.
En la cinquena sessió del judici contra dos mossos, a l'Audiència de Barcelona, han declarat quatre agents de la furgoneta 403, que anava darrere del vehicle Dragó 40, del que formaven part els dos acusats. També ho han fet quatre agents de la tercera furgoneta, la 414, que estan expedientats pel Departament d'Interior per haver ocultat informació sobre la seva posició i actuació durant aquella vaga general a la confluència del Passeig de Gràcia i la Gran Via.
Bona part dels agents han explicat que els sorolls de detonació o de petards dels manifestants es podien confondre, i més encara amb els sorolls de sirenes, crits o llançaments d'objectes. Per això, no poden confirmar si en aquell punt van sentir detonacions, ja fossin salves, pilotes de goma o projectils de foam.
Un cop coneguda la lesió de Quintana, va començar la investigació dels fets i les trucades, reunions i informes escrits sobre els desplaçaments, itineraris i actuació dels antiavalots. Tot i la falta de memòria, els comandaments van insistir per obtenir detalls d'aquell vespre, i mesos més tard tots els membres de la 414 van ser expedientats per haver suposadament ocultat la seva posició exacta, paral·lela al Dragó 40, tot i que aquest dimarts els agents han assegurat que ho van dir des del primer moment.
El sotsinspector jutjat pel cas Quintana no va ordenar disparar a l'escopeter, segons un mosso
Societat
Els mossos neguen o ignoren que es disparessin pilotes de goma a la Gran Via amb el Passeig de Gràcia
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
19 d’abril de 2016 a
les 14:23
Et pot interessar
-
Societat
Collboni fa una crida a les grans ciutats a unir-se per l'habitatge assequible
-
Societat
Busquen cinc homes vestits de policies que es van endur un home d'un cotxe a l'AP-7
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
-
Societat
Un intern de la presó de Quatre Camins se suïcida a la seva cel·la
-
Societat
Cremen les ofrenes florals de la Diada al monument de Rafael Casanova
