Els famosos es «repten» en la campanya solidària «Cap nen sense bigoti»

El Banc dels Aliments i la Caixa emprenen una campanya de recollida de llet per als més vulnerables | La iniciativa ha rebut el suport de personatges com Santi Millán, Macarena Gómez, Judit Mascó, Edurne i Martina Klein, entre d'altres

Publicat el 20 de juny de 2017 a les 15:48
Els actors Santi Millán, Macarena Gómez, Alfonso Bassave i Pablo Rivero; els cantants Leiva i Edurne; les televisives Adriana Abenia i Patricia Conde o les models Judit Mascó i Martina Klein són algunes de les personalitats que no han dubtat a sumar-se a la campanya "Cap nen sense bigoti" organitzada pel Banc d'Aliments i l'Obra Social La Caixa. La proposta pretén posar solució al dèficit de llet que pateixen 1.511.805 persones a Espanya, de les quals més de 350.000 són nens.
 

La televisiva Patricia Conde s'ha sumat a la campanya solidària


Tots aquests personatges famosos han pres la iniciativa de reptar-se entre ells a "posar-se el bigoti" per a les persones desfavorides. Així, a poc a poc, els famosos han anat penjant els seus selfies, viralizant la campanya perquè cap nen pateixi la manca de llet.

Es tracta d'algunes de les mostres de solidaritat de personalitats destacades del món de la televisió i la cultura a l'acció que estan ajudant a expandir aquesta campanya que finalitza el 23 de juny. "Cap nen sense bigoti" anima la gent a acostar-se a qualsevol de les 5.097 oficines de la Caixa que es troben al conjunt de l'Estat a portar llet per fer-la arribar a les persones més vulnerables de la societat.
 

Cartell de la campanya. Foto: La Caixa-Banc d'Aliments


Així mateix, la campanya s'estendrà fins al 15 de juliol per poder realitzar donatius econòmics a través dels següents canals electrònics: Línia Oberta, CaixaMòbil i SMS amb la paraula «LLET» al 28024. També es pot fer una aportació al web de la proposta

L’any passat, els bancs d’aliments van distribuir cinc milions de litres de llet, però es considera una xifra insuficient per assolir l’objectiu mínim que recomanen els experts d’un litre per persona i per setmana. Eduard Arruga, president de la Fundació Banc dels Aliments, ho explica: "Podríem assolir aquest objectiu mínim si a Catalunya arribéssim a un volum anual de deu milions de litres de llet, entre líquida, condensada o en pols. Per això disposem de la col·laboració dels ciutadans, que demostren que cada dia són més conscients de la necessitat de pal·liar aquesta precarietat nutritiva, especialment per a aquest col·lectiu tan important com vulnerable com són els nostres infants".

Per la seva banda, el director general de la Fundació Bancària la Caixa, Jaume Giró, exposa els objectius de la campanya: "Volem trencar el cercle de la pobresa, que és negatiu per a cadascuna de les persones que el pateixen i també per a la nostra societat. I el volem trencar des de l’aspecte de les desigualtats educatives, però també des del seu principi, des del més bàsic, des de la llet, el primer aliment de la nostra vida".

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KfANt5o9TSI[/youtube]