El Narvin, un gos de raça Terranova de cinc anys, ha estat un dels protagonistes de la prova pilot de salvament aquàtic que s'ha fet aquest cap de setmana a la platja de les Barques de Sant Pol de Mar. Aquest animal és capaç d'arrossegar fins a la sorra a cinc persones que tinguin problemes dins de l'aigua i això, segons ha explicat a l'ACN el cap de d'operatiu del grup de rescat aquàtic caní, Ramsés Martí, permet al socorrista nedar molt més ràpid cap a la víctima que s'està ofegant perquè no ha de reservar forces per la tornada, ja que comptarà amb el suport de l'animal.
Malgrat la seva eficàcia contrastada, la presència d'aquests animals a les platges catalanes està prohibida per les normatives municipals. En el cas de Sant Pol de Mar però, l'Ajuntament es planteja permetre la presència de gossos de rescat en els dies de major afluència de banyistes.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=epbmOvsDuuY[/youtube]
Tot i que la prohibició dels canins a la les platges és generalitzada, aquest estiu hi ha una quinzena que sí que han donat el vistiplau a la seva presència. NacióDigital n'ha elaborat un mapa interactiu.
Els gossos de rescat, prohibits a les platges
L'Ajuntament de Sant Pol de Mar estudia permetre'n la presència ja que els animals tenen capacitat d'arrossegar fins a la sorra a cinc persones
ARA A PORTADA
-
-
-
Illa apel·la al «realisme» per justificar l'ajornament fins al 2028 de la gestió «total» de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
Merlí, Oques Grasses i amor: la història d'un «català» nascut a Segòvia que desafia les estadístiques Laura Vilalta
-
«Els corresponsals de TV3 són moderats en comparació al que podrien dir de Gaza» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 16 de juliol de 2017 a les 11:55
Et pot interessar
-
Societat S'inaugura el carril bus de la B-23: permetrà estalviar-se uns 15 minuts en hora punta
-
Societat El temps del cap de setmana del 2 i 3 d'agost: clima tranquil a l'espera d'una pujada de temperatures
-
Societat Wallapop es ven per 600 milions d'euros a una empresa sud-coreana
-
Societat Alerta per temps violent a quatre comarques durant la tarda de divendres
-
Societat Rècord de turistes a Catalunya en la primera meitat d'any
-
Societat L'estat del trànsit, en directe: retencions en diversos punts de l'AP-7