Els Mossos detenen un comandant de l'Exèrcit espanyol per extorsions

És resident a Tarragona malgrat que està destinat a la caserna del Bruc de Barcelona

Publicat el 15 de juliol de 2015 a les 07:22
Els Mossos d'Esquadra han detingut un comandant de l'Exèrcit espanyol destinat a Barcelona per extorsions, segons han informat a Europa Press fonts pròximes a la investigació.

L'oficial està sota investigació judicial per haver-se dedicat a extorquir persones del seu entorn per aconseguir diners. Segons una causa que manté oberta el jutjat d’instrucció número 4 de Tarragona, l'oficial va enviar presumptament cartes anònimes i amenaçadores a gent amb qui l’unia una relació d'amistat per aconseguir que li lliuressin importants quantitats de diners.

El sospitós, actuant sempre des de l'anonimat, tenia acovardides les seves víctimes perquè es valia de dades i detalls de les seves vides per fer més creïbles i angoixants les amenaces. Els Mossos d'Esquadra el van detenir quan anava a recollir una bossa plena de bitllets que una víctima havia deixat en un aparcament dels afores de Tarragona.

El comandant de l'Exèrcit espanyol, destinat a la caserna del Bruc a Barcelona i resident a Tarragona, es va dedicar presumptament a acovardir persones sobre les quals sabia que podria exercir una certa posició de domini per assegurar-se el lliurament periòdic dels diners que anava necessitant, tal com va informar El País aquest dimarts.

L'oficial va estar dos dies tancat als calabossos de la Policia i el dia 31 va comparèixer davant del jutge. Després de la declaració va quedar en llibertat amb càrrecs. Està imputat per un delicte d'extorsió i té la prohibició d'aproximar-se a la víctima ni hi pot tenir cap tipus de contacte. Segons apunta aquest mitjà, està previst que se li obri un expedient, però encara no s'ha fet públic si se l'inhabilitarà.