
La tradicional marca de mitjons Punto Blanco, amb seu a Igualada, acaba de signar acords amb diferents distribuïdors per entrar al mercat rus i anglès. Aquests dos països se sumen als 35 als quals exporta la marca igualadina.
El director general de l'empresa, Ignasi Reixach, ha explicat que actualment l'exportació representa "entre un 10 i un 15% de la facturació" però preveu que aquesta xifra augmenti perquè des de l'empresa calculen que "el mercat espanyol estarà pla durant tres o quatre anys i, per tant, cal sortir al món".
Durant el 2011, Punto Blanco va facturar uns 22,5 milions d'euros, una xifra similar a la de l'any anterior. "Desgraciadament, el mercat intern està patint molt i per aquest motiu estem potenciant molt l'exportació, que és el que ha d'ajudar la indústria catalana a sortir d'on es troba", ha explicat Reixach. A més, Reixach ha dit que "tenim altres països en marxa, però que, de moment, no podem anunciar".
Punto Blanco va començar la seva política d'exportació durant els anys 50 i actualment està present a més de 35 països d'arreu del món. El volum d'exportació representa actualment entre un 10 i un 15% de la facturació total de l'empresa, però Reixach confia que aquesta xifra es pugui augmentar en els propers temps.
Una empresa arrelada al territori
Punto Blanco produeix un 90% dels seus mitjons a la fàbrica que l'empresa té a Igualada. Pel que fa a la resta de productes que té la marca - roba interior, pijames i banyadors - "es fan a diferents països del món com Portugal, el Marroc o Tunísia", ha explicat Reixach. En aquests moments, l'empresa té més de 300 treballadors en plantilla.
"Nosaltres mai no hem volgut baixar el nivell de qualitat dels nostres productes", ja que "a la gent li fa molta gràcia comprar productes 'low cost' però s'haurien de preguntar com estan fets, quins tints han utilitzat, la mà d'obra que els ha produït i haurien de saber que comprar aquests productes suposa l'extinció de la indústria local", ha denunciat Reixach.