
Els taxistes de Barcelona i Àrea Metropolitana hauran de demostrar que entenen el català i, a més, que són capaços de fer arribar el client a l'adreça indicada de forma eficient. Per aconseguir-ho, l'Institut Metropolità del Taxi canviarà radicalment el format de l'examen que ha estat vigent fins ara -de tipus test i amb un univers de, només, 200 qüestions possibles- per un altre amb una graella d'unes 2.000 possibilitats i amb preguntes obertes que requeriran un coneixement substancial del català i el castellà.
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Eduard Freixenedes, considera que l'actual examen "no garanteix ni que t'entenguin ni que et sàpiguen portar on tu demanes" i que per això "estem rebent moltes queixes, sobretot en els torns de nit, que han vist un increment molt gran de conductors que exploten el taxi del titular quan ell descansa, durant la franja nocturna".
Aquestes mesures connecten amb les demandes dels taxistes més antics, que reclamen que no es degradi el servei ni la imatge del sector amb conductors que no coneixen la ciutat ni es poden comunicar amb fluïdesa. La preferència pel castellà també havia estat motiu de polèmica, tal i com va reflectir Nació Digital aquest dilluns.
Relleu a la gerència
Totes aquestes mesures de renovació i millora inclouen el relleu del gerent de l'Institut Metropolità del Taxi, Miguel Ángel Martín, que serà cessat a finals d'aquest mes de setembre. Martín va adquirir notorietat pública amb unes manifestacions d'adhesió a José Montilla que incloïen desqualificacions greus a Mònica Terribas a causa d'una entrevista a TV3.
El nou gerent serà Eduard Ràmia, antic portaveu del Grup Municipal de CiU i considerat un bon coneixedor del sector.