Esdevenen els propietaris d'un castell després d'ocupar-lo durant més de 30 anys
La fortificació militar del segle XIX ubicada a menys de quatre quilòmetres del centre de Santander canvia d'amos arran d'una usucapió extraordinària

- El castell de Corbanera, Santander -
- Wikicommons
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de març de 2022 a les 14:24
Situació insòlita a Cantàbria. El castell de Corbanera, una fortificació militar del segle XIX ubicada a menys de quatre quilòmetres del centre de Santander, té nous amos. Així s'ha determinat a partir d'un informe de la Universitat de Cantàbria (UC) que ha conclòs que les famílies que porten ocupant l'edifici des de fa dècades s'han guanyat el dret a quedar-se'l legalment.
I és que l'any 2012, l'Ajuntament de Santander va declarar l'immoble com a Bé d'Interès Cultural (BIC) degut al seu alt valor patrimonial. No obstant això, el consistori tenia certs dubtes sobre a qui pertanyia el castell perquè a l'interior del recinte s'havien construït diversos habitatges i això suposava un problema legal. Per aquest motiu, l'administració local va demanar als experts de la universitat càntabra elaborar un estudi sobre quin era l'escenari actual.
I en aquest document queda ben clar. El castell ja no pertany a l'Ajuntament de Santander perquè ha estat ocupat "des d'una data indeterminada", es calcula entre el 1950 i el 1960, desembocant en una usucapió extraordinària en confluir-se tots els requisits exigits perquè tingui lloc: possessió en concepte d'amo pública, pacífica i ininterrompuda. Des de la universitat assenyalen que ha transcorregut el temps legal requerit -30 anys- perquè es pugui adquirir el bé per usucapió.
Feia anys que el govern de Cantàbria insistia al consistori de la capital que s'havien de fer càrrec de la seva conservació. Malgrat tot, després de l'informe dels catedràtics, serà el mateix Ajuntament qui demani a l'executiu regional que s'encarregui del seu manteniment; al·legant que són les pròpies comunitats autònomes qui estan obligades a protegir els immobles declarats Bé d'Interès Cultural.
A més a més, en aquesta línia, el regidor de Patrimoni de la ciutat, Víctor González-Huergo, apunta que els serveis jurídics municipals també coincideixen que l'edifici ja no pertany a l'Ajuntament i que, per tant, no té competències per actuar en el mateix.
Et pot interessar
-
Societat Barcelona encara no té clar com cobrar la meitat de multes que imposa als turistes
-
Societat Mitjans i institucions catalanes es mobilitzen contra l'assassinat de periodistes a Gaza
-
Societat El temps d'aquest dimecres 13 d'agost: la calor al matí deixa pas als ruixats a la tarda
-
Societat La taxa d'emancipació juvenil a l'Estat cau a mínims i se situa en el 15,2%, la xifra més baixa en vint anys
-
Societat Advocats Cristians denuncia per escarni Collboni pel cartell de les festes de la Mercè
-
Societat Les presons confisquen droga als interns una mitjana de tres cops al dia