FGC connectarà Plaça Espanya amb Gràcia via Francesc Macià

Entre en fase d'estudi informatiu el perllongament de la línia Llobregat-Anoia

Publicat el 16 d’octubre de 2014 a les 12:02

El conseller Vila, explica davant l'alcalde Trias, els detalls del perllongament Foto: Jordi Palmer
 

La plaça de Francesc Macià de Barcelona, un dels punts més concorreguts de la ciutat, resoldrà la seva històrica mancança de connexió amb el transport públic amb l'arribada, en una data encara per determinar, de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, integrada com a L8 en la xarxa de Metro, que es perllongarà des de la seva estació terme actual, la plaça Espanya, fins a connectar amb l'estació de Gràcia, passant per l'Hospital Clínic i enllaçant amb la L5 del Metro.

Aquest es el projecte que ara entra en fase d'estudi informatiu un cop s'ha definit el traçat i el sistema de construcció. El perllongament, de 4,1 km recorrerà la Gran Via per pujar pel carrer Urgell, on tindrà estació amb enllaç a Hospital Clínic. Més amunt, a Francesc Macià hi haurà una nova estació connectada amb el Trambaix, i finalment arribarà a l'estació de Gràcia, on hi haurà enllaç amb les línies de FGC Barcelona-Vallès.

 
D'aquesta manera es ressol un "repte històric", segons ha assenyalat el conseller  de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que conjuntament amb l'alcalde de Barcelona ha presentat el projecte. L'alcalde ha recordat que els polítics tenen l'obligació de "fer les coses perquè es puguin fer", ja que es tracta d'una obra a llarg termini.

De fet, no s'han donat dates concretes, ja que tot just el projecte està ara en fase d'estudi informatiu. La intenció es iniciar el projecte constructiu el 2015 i començar les obres abans del 2020, amb un termini estimat de construcció de 3 anys i 9 mesos. Pel que fa al cost previst, és de 321,7 milions d'euros.

En tot cas, aquest perllongament donarà servei a uns catorze milions d'usuaris nous, fet que converteix el projecte en "rendible des del primer moment", per la qual cosa "teòricament ha de tenir un finançament fàcil".

Segons el projecte, amb la posada en marxa es facilitarà l'arribada dels usuaris de la línia Llobregat Anoia a més zones de la ciutat, ja que fins ara havien de transbordar al metro de plaça Espanya, es resoldrà la mancança de transport suburbà a la zona de Francesc Macià, es millorarà la connectivitat de Gràcia i s'augmentarà la integració del Trambaix a la xarxa de transport públic.