
El conseller Vila, explica davant l'alcalde Trias, els detalls del perllongament Foto: Jordi Palmer
Aquest es el projecte que ara entra en fase d'estudi informatiu un cop s'ha definit el traçat i el sistema de construcció. El perllongament, de 4,1 km recorrerà la Gran Via per pujar pel carrer Urgell, on tindrà estació amb enllaç a Hospital Clínic. Més amunt, a Francesc Macià hi haurà una nova estació connectada amb el Trambaix, i finalment arribarà a l'estació de Gràcia, on hi haurà enllaç amb les línies de FGC Barcelona-Vallès.

De fet, no s'han donat dates concretes, ja que tot just el projecte està ara en fase d'estudi informatiu. La intenció es iniciar el projecte constructiu el 2015 i començar les obres abans del 2020, amb un termini estimat de construcció de 3 anys i 9 mesos. Pel que fa al cost previst, és de 321,7 milions d'euros.
En tot cas, aquest perllongament donarà servei a uns catorze milions d'usuaris nous, fet que converteix el projecte en "rendible des del primer moment", per la qual cosa "teòricament ha de tenir un finançament fàcil".
Segons el projecte, amb la posada en marxa es facilitarà l'arribada dels usuaris de la línia Llobregat Anoia a més zones de la ciutat, ja que fins ara havien de transbordar al metro de plaça Espanya, es resoldrà la mancança de transport suburbà a la zona de Francesc Macià, es millorarà la connectivitat de Gràcia i s'augmentarà la integració del Trambaix a la xarxa de transport públic.