Fita històrica de la ciència: una possible vacuna contra el càncer de mama serà provada en humans en un assaig de 24 persones amb risc de patir la malaltia. Científics del Cleveland Clinic's Lerner Research Institute han publicat un article científic en què expliquen els detalls d'aquest nou vaccí.
Segons expliquen aquest grup de científics, la vacuna té com a objectiu prevenir el desenvolupament del càncer de mama triple-negatiu, un tipus de càncer de mama diferent dels altres, ja que en aquest cas és molt complicat de detectar i molts cops cal passar per un tractament molt agressiu, amb l'extirpació de la mama i quimioteràpia.
El vaccí, en cas de comprovar-se la seva efectivitat, no només seria aplicable en els casos en què es volgués prevenir la malaltia, sinó que a més, també milloraria les perspectives de futur per aquelles persones que ja han superat el càncer de mama, i en podria evitar així possibles recaigudes.
El procés d'assaig en humans es troba en una primera fase i el tractament de moment és experimental. Així i tot, el grup d'estudi creu que funcionarà a l'hora d'estimular el sistema immune per lluitar contra el càncer. "El sistema immune lluitarà contra la infecció de la mateixa manera que lluita quan rep la infecció a partir de la vacuna", expliquen.
[plantillacoronavirus]
Fita històrica: la vacuna contra el càncer de mama es provarà en humans
El grup de científics que lideren l'assaig clínic creuen que el vaccí pot prevenir la malaltia però també protegir qui ja l'ha superat
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de novembre de 2021 a les 20:22
Et pot interessar
-
Societat La «mataiaies» de Catalunya detinguda per l'assassinat d'una dona gran a Galícia
-
Societat El temps d'aquest dimecres 15 d'octubre: més sol, però les pluges no fan net
-
Societat Així ha estat la desfilada inaugural de la 080 Barcelona Fashion Week
-
Societat Una de les principals cadenes europees de tèxtil incorpora el català: «S'ha fet pregar»
-
Societat «Dues de cada tres persones són edatistes»: neix un congrés per combatre la discriminació per edat
-
Societat En marxa el tràmit per incorporar a la Constitució el dret a l'avortament: què passarà a partir d'ara?