Algunes de les recomanacions són les següents:
1. Comprovar que el web sigui de confiança i disposi de les dades de contacte de l'empresa.
2. Cercar comentaris sobre el web i els seus productes a la xarxa per veure si són de fiar, o si realment compleixen amb allò que diuen.
3. Triar el millor mètode de pagament entre les opcions que doni la pàgina. Algunes de les maneres poden ser:
- Contra reemborsament: pagues només quan reps el producte.
- Transferència bancària: és el menys segur pel consumidor, l'intercanvi econòmic pot trigar entre 1 i 2 dies.
- Des del mòbil: fer-ho a través d'una app que sigui de confiança
- Amb targeta: cal fixar-se en els símbols de pagament segur, es recomana utilitzar targetes amb límit de crèdit.
- Des de PayPal: les dades bancàries queden associades a un nom d'usuari.
4. Tenir el comprovant de compra.
5. Sense disponibilitat: si el producte no està disponible un cop hem fet la compra se'ns ha d'avisar.

Cartell de la Generalitat amb les recomanacions per evitar ser estafat Foto: Generalitat de Catalunya