Un dels hàbits que caracteritza la cultura espanyola, fins a fregar la caricatura, és la migdiada. Si bé, Espanya no és l'únic país amb hàbits de descans peculiars. Al Japó, és habitual practicar l'inemuri, que consisteix en un microson a llocs públics i que proporciona diversos beneficis relacionats amb l'endarreriment de l'envelliment i la millora de les capacitats cognitives.
Concretament, els japonesos al Japó està ben vist adormir-se al lloc de feina, al transport públic o a qualsevol entorn públic. És vist com un senyal de dedicació extrema que indica que la persona està esgotada per les moltes responsabilitats que assumeix. De fet, la traducció literal d'inemuri és "ser present mentre es dorm". La diferència fonamental amb la migdiada és que no és planificat i pot arribar a durar 5 minuts.
[noticiadiari]2/264530[/noticiadiari]
Amb tot, diversos estudis suggereixen que el son breu de 10 minuts pot millorar el rendiment cognitiu, com la memòria i l'atenció, a més d'alentir l'envelliment. Així, tant l'inemuri com la migdiada són recomanables des del punt de vista de la salut, tot i que també poden suposar un problema si s'allarguen massa, ja que poden provocar insomni.
[plantillavirals]
«Inemuri», la migdiada japonesa que frena l'envelliment i millora la memòria
Al Japó, està ben vist adormir-se a la feina o al transport públic i aquest hàbit aporta diversos beneficis per a la salut
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de febrer de 2024 a
les 20:55
Et pot interessar
-
Societat
Tres trens per hora i sentit a l'R1 per un robatori de cable entre Clot i Arc de Triomf
-
Societat
«L'actual crisi ferroviària quedarà curta d'aquí a uns anys»
-
Societat
Parlon justifica l'augment de pressupost d'Interior per la inseguretat i les emergències meteorològiques
-
Societat
«Per Sant Medir repartirem 26 tones de caramels tous, vegans i sense gluten»
-
Societat
Un any de presó per a un mosso que es va quedar el mòbil i els auriculars d'un home mort al carrer
-
Societat
Sant Medir 2026: rues i activitats a Barcelona i Sant Cugat
