La Guàrdia Civil ha intervingut 350 quilos de precursors d'explosius en un garatge comunitari d'un bloc de pisos de Reus. Concretament, els agents han trobat set bidons de 50 quilos cadascun de clorat potàssic, un element que pot ser utilitzat en la fabricació d'explosius. El material es trobava emmagatzemat sense cap mesura de seguretat.
L'operatiu policial es va realitzar fa deu dies i va acabar amb una denúncia administrativa a un home d'uns seixanta anys per una infracció molt greu a la llei de precursors. El denunciat venia il·legalment el material a través d'internet. La substància intervinguda provenia d'una empresa de fabricació de fulminants, que va tancar fa anys, i va ser retirada per agents TEDAX.
Segons la Guàrdia Civil, el clorat potàssic intervingut tenia una concentració del 99,8%, el que implica que la venda a particulars està prohibida. El comerç de substàncies químiques precursores d'explosius està restringit i regulat al conjunt de la Unió Europea per evitar la fabricació il·legal d'explosius.
La investigació policial es va iniciar el passat mes de setembre, quan es va detectar un intent de venda il·legal d'aquest producte a través d'internet. Es tracta d'una de les confiscacions més importants d'aquest tipus a l'estat espanyol en els darrers anys.
Intervenen 350 quilos de precursors d'explosius en un garatge comunitari d'un bloc de pisos de Reus
La Guàrdia Civil denuncia administrativament un home per una infracció molt greu a la llei de precursors
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de novembre de 2021 a les 10:38
Et pot interessar
-
Societat Alerta per pluges molt intenses en 22 comarques aquest diumenge
-
Societat Retards a l'R3 que poden superar els 30 minuts per una incidència entre Vic i Balenyà
-
Societat Els carrers decorats de Sants, en perill: «Mentre puguem, resistirem»
-
Societat El temps del cap de setmana del 23 i 24 d'agost: pluges i núvols al territori
-
Societat Desenes de vaixells salparan de Barcelona cap a Gaza en la «major missió humanitària de la història»
-
Societat L'amo de la gelateria de Gràcia trenca el silenci: «Només vaig dir que estàvem a Espanya»