Un jove de 22 anys, detingut com a presumpte assassí de Charlie Kirk

Trump ha assenyalat que, en cas que sigui declarat culpable, espera que sigui condemnat a mort, perquè Kirk "era una bona persona i no es mereixia això"

Publicat el 12 de setembre de 2025 a les 15:04
Actualitzat el 12 de setembre de 2025 a les 17:25

Les autoritats dels Estats Units han identificat el presumpte assassí de Charlie KirkTyler Robinson, un jove de 22 anys que ja havia mostrat en el passat la seva animadversió política cap a l'activista ultraconservador i que finalment ha estat detingut gràcies a la seva família, que ha contactat amb les autoritats.

Fonts de seguretat citades per la cadena CNN apunten que ha sigut el mateix pare del sospitós qui ha identificat el seu fill a les fotos difoses per l'FBI i ha acabat contactant amb un pastor religiós perquè l'ajudés a l'entrega.

L'entorn de Robinson ha reconegut davant els investigadors que el jove s'havia polititzat durant els últims anys i que fins i tot havia explicat que Kirk anava a fer una xerrada al campus d'Orem -on va perdre la vida- i que no li agradaven les seves idees. En missatges amb el seu company de pis, també ha al·ludit al fusell amb què presumptament va perpetrar el crim, plantejant entre altres coses que l'abandonaria en un arbust.

Trump vol que sigui condemnat a mort

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat "amb un alt grau de certesa, que el tenim sota custòdia", en una entrevista a Fox News en la qual ha aplaudit el "gran treball" de totes les administracions i forces implicades.

El mandatari ha assenyalat que, en cas que Robinson sigui declarat culpable, "espera" que sigui condemnat a mort, ja que Kirk "era una bona persona i no es mereixia això". Trump ja va anunciar el dijous que li concedirà a títol pòstum la Medalla Presidencial de la Llibertat.

Víctima d'un tir llunyà

Kirk va rebre un tret al coll dimecres a la nit mentre feia un discurs a la Valley University de Utah. Estava assegut dalt d'una taula en una carpa amb molta gent al davant. Tot i això, tal com es pot apreciar en un vídeo, el tirador va disparar des d'un punt alt, concretament, la directora de la universitat va afirmar que es va fer des d'un edifici de 200 metres.

El tret va impactar al coll de Kirk. Ràpidament, Donald Trump va reaccionar als fets amb una publicació a la xarxa social Truth Social, abans que es confirmés la seva mort: "Tots hem de pregar per Charlie Kirk, que ha rebut un tret. Un gran noi de dalt a baix. Que déu el beneeixi", va afirmar. 

Qui és Charlie Kirk?

Charlie Kirk, era un influencer, activista MAGA molt proper a Donald Trump. De 30 anys, era un perfil de molta rellevància a les xarxes, amb cinc milions de seguidors a X i havia guanyat molt de pes a les bases trumpistes més joves en els darrers anys.

Amb el pas del temps va anar fent-se un lloc a les bases MAGA i Donald Trump va arribar a participar actes organitzats per la seva plataforma, Turning Point Action. La plataforma, creada el 2012 organitza xerrades als diversos campus universitaris amb discursos polítics. Precisament en un acte d'aquest tipus és quan va rebre el tret.