Ja és oficial: aquestes són les marques de cotxe més segures i problemàtiques del mercat

L'empresa d'investigació de dades JD Power publica el prestigiós estudi sobre fiabilitat de vehicles en què han participat més de 30.000 propietaris i propietàries als Estats Units

Imatge d'arxiu d'un vehicle
Imatge d'arxiu d'un vehicle | Pixabay
Nació
24 de febrer del 2024
Actualitzat a les 12:43h
Ja tenim aquí el nou estudi de fiabilitat de l'empresa d'investigació de dades JD Power. Tot i que no hi ha cap sorpresa sobre quins són els cotxes més segurs que existeixen ara com ara al mercat, sempre és interessant capbussar-se en què pensen els més de 30.000 propietaris i propietàries que van estrenar cotxe el 2021 i que, preguntats i preguntades per la prestigiosa empresa nord-americana, han revelat, també, quins són els vehicles que els donen més problemes tres anys després d'haver-los comprat.

 

De Buick a Lexus i General Motors: les que més premis guanyen i les que donen menys confiança

Toyota i Mercedes-Benz són, d'una banda, les marques que més han millorat respecte d'estudis anteriors en termes de fiabilitat. A més a més, Toyota està de doble enhorabona, ja que és la que més premis ha guanyat, amb un total de nou pels models Lexus ÉS, Lexus IS, Lexus NX, LexusRX, Toyota 4Runner, Toyota Camry, Toyota Corolla, Toyota Tacoma i Toyota Tundra.

No obstant això, aquest no és el seu millor resultat, tot i que s'hi queda a prop. El 2017 la companyia nascuda al Japó va aconseguir 10 guardons. D'altra banda, General Motors va rebre quatre premis pels models Buick Encore, Chevrolet Equinox, Chevrolet Traverse i ChevroletTahoe; i BMW, dos pel BMW X1 i el BMW X6.

També pot estar satisfeta Lexus, que torna a ser la marca més segura entre les prèmium a l'estudi de JD Power, que classifica les companyies segons els problemes que donen per cada 100 vehicles. Lexus aconsegueix una puntuació de 135, per davant de tòtems al sector com Porsche, amb 175 i BMW amb 190, que queda relegada fins al tercer lloc.

Pel que fa a les generalistes, Toyota és, de nou, la que arriba a una posició més alta, amb una puntuació de 147. Buick és la segona amb 149 punts i al tercer lloc hi ha un empat entre Chevrolet i Mini amb 174 totes dues. En termes generals, Lexus ocupa la primera posició, per davant de Toyota i Buick. Malgrat tot, el cotxe més fiable de tots és el Porsche 718, tant Boxster com Cayman. 

En l'altra cara de la moneda, possiblement un dels aspectes més negatius de l'estudi és que el del 2023 és el que té els nivells més baixos de confiança per part dels propietaris i propietàries. El motiu és l'elevat nombre de problemes que tenen perquè gairebé dos terços de les marques incloses en l'anàlisi han experimentat errors que tenen a veure amb prop de 200 àrees que JD Power distribueix en les següents categories: climatització, assistents a la conducció, conducció, exterior, controls i pantalles, infoentreteniment, interior, motor i seients.
 

El sistema del cotxe que dona més maldecaps

En aquest sentit, l'empresa estatunidenca subratlla els sistemes d'infoentreteniment com la categoria amb més fallades. Concretament, amb prop de 50 per cada 100 vehicles, quasi el doble que el següent apartat, que és el de l'exterior. El que més errors dona és, en primer lloc, la connectivitat d'Android Acte i Apple CarPlay amb 6,3 problemes registrats i, en segon, el reconeixement de veu amb 6,1. De la mateixa manera, però, JD Power també assenyala un altre aspecte en què hem de posar el focus: la quantitat de problemes relacionats amb les assistències a la conducció han augmentat molt.

Finalment, apunta que els vehicles elèctrics són els més problemàtics de tots, un aspecte que es veu reflectit en el fet que els seus propietaris i propietàries experimenten més de 250 problemes per cada 100 vehicles i els híbrids endollables 216. Tots dos pateixen més inconvenients que els híbrids, amb prop de 200 problemes per cada centenar de cotxes, i els de benzina, amb 187.