Els turistes ja poden tornar a complir amb la tradició de fer un petó al Cul de la Lleona de Girona. Feia mig any que la columna de pedra no tenia els graons de ferro que permetien accedir a l'escultura, després que un turista morís en caure-hi. Aquest dimecres, l'Ajuntament els ha tornat a instal·lar, incorporant-hi un passamà per fer més segur pujar-hi. "La idea és que, un cop a dalt, la gent s'agafi de la barana i baixi d'esquenes", ha concretat el tinent d'alcalde Joan Alcalà.
L'estàtua del Cul de la Lleona, un dels reclams de la ciutat, feia mig any que no tenia escales. Després que un turista de 75 anys morís en caure-hi el novembre passat, quan intentava complir amb la tradició de fer-li un petó, l'Ajuntament de Girona va decidir retirar l'estructura que hi donava accés. Constava de tres graons de ferro, i feia més de 20 anys que s'havia instal·lat a tocar de la columna, situada en un extrem de la plaça Sant Fèlix.
Aquest dimecres, l'estàtua ja torna a tenir escales. Els operaris de les brigades municipals han començat a instal·lar-hi una nova estructura esgraonada, que passa de tenir tres a cinc graons, i que incorpora un passamà de ferro en un dels costats.
A partir d'aquesta tarda, un cop ja s'hagin pogut fermar els graons de ferro a les llambordes de la vorera, els turistes que ho desitgin podran tornar a fer petons al cul de l'estàtua. Segons diu la tradició, qui ho fa s'assegura de tornar a Girona més endavant.
La nova escala està feta de planxa antilliscant i té una alçada aproximada d'1,40 metres. La casualitat ha volgut que s'instal·lés precisament el mateix dia en què, ara fa cinc anys, també es va tornar a col·locar l'estructura anterior (i que es va retirar arran de la caiguda mortal). Aquell cop, però, el motiu que hi va obligar va ser l'alerta arran de la grip A.
"Més segur i amb més garanties"
El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Mobilitat i Via Pública ha explicat que la nova estructura amb passamà fa "més segur" poder fer el petó al Cul de la Lleona. Joan Alcalà, recordant el "desgraciat accident" que ha obligat a fer el canvi, ha admès que "el risc zero" malauradament "no existeix mai", però sí que la barana comporta que els visitants tinguin "més garanties" a l'hora de pujar a la columna.
El tinent d'alcalde també ha precisat que, al mateix temps que es permet complir amb la tradició, també és veritat que "en certa manera, s'ha de continuar mantenint" que petonejar el Cul de la Lleona suposi un mínim esforç. De fet, ja ha recordat que, quan ell era petit, l'única manera d'accedir-hi era enfilant-se a la columna.
"Ara ho hem fet més fàcil, mantenint l'atractiu però amb moltes més garanties", ha precisat el tinent d'alcalde. La idea, com ha explicat, és que després de fer el petó al cul, els turistes i visitants tornin a baixar fins a la vorera d'esquenes, agafant-se al passamà i reduint així el risc de patir una caiguda.
De moment, la família del turista de 75 anys que va perdre la vida no ha demanat responsabilitats al consistori. Els graons amb passamà s'han instal·lat complint terminis i coincidint amb l'arribada del Temps de Flors, que atrau multitud de visitants al Barri Vell. "El nostre compromís era que estiguessin col·locats coincidint amb una temporada en què tenim més visitants a la ciutat", ha conclòs Alcalà.
Ja es torna a pujar a fer petons al Cul de la Lleona de Girona amb una escala «més segura»
Feia mig any que la columna no tenia els graons de ferro que permetien accedir a l'escultura, després que un turista morís en caure-hi
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 04 de maig de 2016 a les 17:37
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 2 de setembre: torna l'estabilitat
-
Societat Troben «restes humanes» en les vies d'un tren d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions
-
Societat Indignació per un infrahabitatge a l’Eixample: 400 euros per un lavabo amb llitera