La bicicleta guanya terreny a Barcelona tot i el retrocés del Bicing

L'ús d'aquest transport va augmentar un 6,3% el 2015, però queda lluny de l'objectiu del 2018 | La ciutat va registrar 4,9 milions de moviments a peu i en transports cada dia, un 2,7% més

Publicat el 13 de juliol de 2016 a les 15:23
Els desplaçaments en bicicleta van augmentar a Barcelona un 6,3% el 2015 respecte a l'any anterior, i van sumar 145.022 diaris, tot i que el servei públic de bicicletes, el Bicing, es manté en retrocés. El Bicing va acabar l'any passat amb 95.168 abonats, i n'ha perdut 26.651 en cinc anys. Segons l'informe municipal de les dades bàsiques de mobilitat del 2015, els desplaçaments totals a la ciutat van augmentar un 2,7% el 2015. Es van produir 4,9 milions de desplaçaments interns cada dia, i 1,8 de connexió amb la regió metropolitana.

En el període 2012-15, les bicicletes han acumulat un augment de desplaçaments del 16,6%, i el Bicing n'ha perdut un 30,5%. L'any passat es van fer 34.258 diaris amb el Bicing, i només van representar el 23,62% dels que es van fer en bicicleta. Tot i això, aquest mitjà de transport només representa l'1,8% del total de desplaçaments. La bicicleta és el mitjà que va augmentar més l'any passat, però no a un ritme suficient per assolir els objectius del 2018, quan es projecta que hauria de representar el 2,5% dels desplaçaments.

Els desplaçaments a peu van augmentar un 3,2% i suposen un 32,5% del total; en transport públic es van incrementar un 2,3% i representen el 39,6% del total, i els viatges en vehicle privat van ser també un 2,3% més que el 2014, i són un 26,1%. En relació al transport públic, els operadors que més van créixer són els autobusos metropolitans, amb un 3,9% d'augment; el tramvia, un 3,7%; Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), un 3,2%, i el metro, un 2,5%.
 

Informe de l'Ajuntament de Barcelona sobre les dades de mobilitat del 2015