La campanya de promoció turística del Barça i el Govern sulfura l'Espanyol

Des del club han enviat una queixa formal i piulat ironitzant que estan "orgullosos d'haver nascut a Samoa"

Publicat el 11 de gener de 2017 a les 19:15
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MKF2S5eYDxs[/youtube]
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), l'ens de promoció turística de la Generalitat, i el FC Barcelona han donat a conèixer avui a través de les xarxes socials del FC Barcelona, que compten amb 225 milions de seguidors, així com a les xarxes internacionals del Catalunya Experience, un vídeo-espot realitzat per les dues entitats amb l’objectiu de promocionar la destinació turística catalana i projectar la imatge de Catalunya al món. 
 
Sota el lema “If you feel FC Barcelona, you feel Catalunya”, el vídeo mostra les vivències reals de dos joves mexicans, els germans Cabral, que han visitat Catalunya i han viscut l’experiència blaugrana. Es tracta doncs d’un espot produït a partir de les vivències reals de dos viatgers, perquè precisament el vídeo busca transmetre amb la major autenticitat possible les emocions que qualsevol visitant pot obtenir de l’experiència Catalunya i Barça.

A l'Espanyol, però, no ha agradat aquesta campanya. I així ho han fet notar a través de Twitter, on, citant la Generalitat, han apuntat, irònicament: "We feel SuperCopaCAT! We feel Catalonia vs Tunisia! But we are so proud to be born in Samoa" (Sentim la SuperCopaCat! Sentim el Catalunya vs Tunisia! Però estem molt orgullosos d'haver nascut a Samoa). 
També a través de Twitter, el seu conseller delegat, Ramon Robert, ha apuntat que farien arribar a la Generalitat "amb tota contundència" el fet que "vendre al món que s'ha de sentir Catalunya a través d'un únic equip és fer molt petita la nostra terra i l'esport català", abans de qualificar-ho de "ridícul". En aquest sentit, ja han fet arribat una queixa formal al Govern.