La cercavila de la festa major de Sabadell aplega un miler de persones

Gegants, diables, capgrossos, trabucaires, bastoners i membres de l'Esbart Dansaire han omplert els carrers de tradició i cultura popular

Publicat el 06 de setembre de 2015 a les 11:40

Els gegants han arribat a la plaça de Sant Roc amb una forta expectació. Foto: Juanma Peláez


La tradicional cercavila de la festa major de Sabadell ha envaït els carrers de la ciutat aquest dissabte a la tarda amb gegants, capgrossos, bastoners, trabucaires, membres de l'Esbart Dansaire i diverses colles de diables de la ciutat. Tot plegat una festa de cultura popular que ha aplegat prop d'un miler de veïns i veïnes. 

La cita ha sortit de la plaça de la Creu Alta a les 18.00 hores i s'ha desplaçat per l'avinguda Onze de Setembre fins a la via Massagué, la plaça del Pi-pi, el carrer Gràcia i la plaça de Sant Roc. Un total de 18 entitats hi han pres part i, a diferència d'altres anys, els encarregats de donar-hi el tret de sortida han estat els membres del Ball de Diables de la ciutat. 
 

Passejada en flames. Foto: Juanma Peláez


La cercavila de festa major és un acte que compta amb més d’un miler de participants a la rua que formen part de les 18 entitats que la configuren i ha engegat puntualment a les sis de la tarda i ha seguit un ritme molt ràpid. 
 

Un petit trabucaire al centre de la plaça Sant Roc. Foto: Juanma Peláez

Les agrupacions que hi han participat són els Trabucaires de Gràcia, els Trabucaires de Sabadell, el Foc i Forca Dragonets de Sabadell, el Drac l'Antonot, el Ball de Diables de Sabadell,  elBanyetes de la Creu Alta, la Colla de Bastoners de Sabadell, la Cobla Nova Vallès, el Grup Sardanista Mirant al Cel, la Txaranga de la Banda de Sabadell, els Gegants i Grallers de la Concòrdia, els Gegants i Capgrossos de la Puríssima, la Colla Gegantera del Rodal, els Geganters i Grallers de Gràcia, els Gegants de la Creu Alta i Gegants, els Capgrossos de Sabadell i l'Esbart Sabadell Dansaire. 

Un diumenge farcit d'actes

Per aquest diumenge, hi ha prevista la jornada castellera amb els Saballuts i tres colles convidades de luxe: els Minyons de Terrassa, els Capgrossos de Mataró i els Castellers de Barcelona. A partir de les 12 hores del migdia la plaça de Sant Roc.

Per altra banda, també hi haurà una nova edició de la Festa del Club Súper 3, que arrencarà a les 18.30 hores i comptarà amb la presència dels carismàtics Davids, la Mireia i la Joana. Els personatges del programa infantil oferiran l'espectacle Somnis aquesta tarda a la Ronda Ponent.

Podeu seguir tota la festa major de Sabadell a Nació Sabadell.