La companyia concessionària de les autopistes AP-7 (Tarragona-València) i AP-4 (Sevilla-Cadis), Aumar (del grup Abertis) i els representants sindicals d'UGT i USO han signat l'acord final de l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que afecta principalment treballadors vinculats a les funcions de cobrament dels peatges.
Segons ha indicat l'empresa en un comunicat, aquest acord ha sigut ratificat en assemblees pels 136 treballadors afectats. Aquestes trobades, celebrades entre aquest dilluns i dimarts, han comptat amb una participació del 70% del total de treballadors afectats per l'ERO, i "han donat un resultat de més del 90% d'acceptació de les condicions proposades en el preacord del 4 de desembre amb la representació sindical".
Tal com informa El Diari La Veu, l'acord ratifica el preacord de la setmana passada, i inclou una indemnització de 45 dies per any treballat amb un topall de 42 mesos durant els anys d'antiguitat previs al 2012, i de 33 dies per any amb un màxim de 34 mesos per als exercicis treballats a partir d'aquest any.
A més, s'han acordat altres mesures complementàries per als afectats, com ara l'aplicació de l'assegurança mèdica durant un any; un conveni especial per als afectats amb 55 anys o més fins que compleixin 63 anys i, addicionalment, fins als 64 anys per a aquells empleats majors de 59 anys a la data de fi de concessió, i un pla de recol·locació personalitzada per a cadascun d'ells.
La concessionària de l'AP-7 signa amb UGT i USO l'acord final de l'ERO
L'acord ha estat ratificat pels 136 treballadors afectats en assemblees celebrades aquest dilluns i dimarts
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de desembre de 2019 a les 18:10
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 1 de setembre: alerta per pluges intenses al litoral
-
Societat Nova estafa bancària a través d'un missatge d'un càrrec de diners fals
-
Societat Un cotxe avariat a l'AP-7 provoca uns 10 quilòmetres de retencions de la Roca a Llinars del Vallès
-
Societat L’arquebisbe Planellas projecta Tarragona com a referent de l’Església més catalanista
-
Societat Detenen a Barcelona el líder d'un clan de narcotràfic que fugia de la justícia italiana des del 2023
-
Societat Un grup d'activistes tira pols pintada a la Sagrada Família per reclamar mesures contra el canvi climàtic