La fundació Migra Studium ha lamentat aquest dijous que el Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) de la Zona Franca de Barcelona incompleix la llei d'estrangeria, i per això ha reclamat que es tanqui, perquè no compleix l'objectiu principal de la seva existència. L'Ajuntament, per la seva banda, manté el pols amb el govern espanyol per aconseguir la clausura del centre.
L'entitat jesuïta assegura que bona part dels interns no compleixen els requisits per ser expulsats en menys de 60 dies, ja que són indocumentats, els seus països d'origen no tenen conveni de devolució amb Espanya, estan malalts o tenen familiars a l'estat. A més, l'entitat assegura que cada cop hi ha més interns que declaren que són menors, fan falta intèrprets i les condicions de vida encara són millorables.
Migra Studium reclama el tancament de tots els CIE, i més encara si incompleixen la mateixa llei que els regula, però momentàniament proposa millores pels interns. Així mateix, agraeix a l'Ajuntament de Barcelona que s'hagi interessat pel centre i n'hagi demanat el tancament al·legant falta de llicència d'activitat, cosa que suposa una "bona notícia" i un "reconeixement del patiment dels interns i de la bona feina de les ONG".
Segons l'entitat, s'ha constatat vulneracions del dret a la comunicació a un 28,51% d'interns, a la tutela judicial efectiva (20,45%) i el dret a la salut (10,98%), entre altres. Després de la presentació de l'informe, el tinent d'alcalde de Drets de Ciutadania, Jaume Asens, ha considerat: "Es tracta de vulneracions de drets greus que ens posen en alerta i ens preocupen molt, ja que és inadmissible que succeeixin a la ciutat de Barcelona".
El consistori es veu legitimat
Asens considera que aquestes denúncies legitimen l'actuació municipal per tancar el centre. "Ja per si mateixes, ens legitimen per dur a terme totes les actuacions possibles per forçar el tancament d'aquest CIE", ha remarcat. Fa unes setmanes el consistori va emetre una nova ordre de precinte de l'equipament per manca de llicència d'activitat, i va anunciar que, si passats dos mesos no es feia efectiu, denunciaria el Ministeri de l'Interior als tribunals.
La fundació Migra Studium reclama el tancament del CIE perquè incompleix la llei d'estrangeria
Un estudi basat en visites als interns assegura que cada cop hi ha més menors, que falten intèrprets i que molts reclusos no poden ser expulsats de l'estat
- Presentació de l'informe sobre el CIE de la fundació Migra Studium | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
L'escorcoll a l'IRTA-CReSA augmenta la pressió al Govern per la crisi de la pesta Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern posa xifres al pla per construir 214.000 pisos: un 40% assequible i 179 àrees Lluís Girona Boffi
-
-
El Govern insta Albiol a obrir immediatament un equipament municipal per als desallotjats del B9 Redacció
-
Publicat el 04 de maig de 2017 a les 16:14
Actualitzat el 04 de maig de 2017 a les 16:19
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 19 de desembre: tornen els núvols
-
Societat
Busquen una nena de cinc anys que el pare no va retornar a la mare
-
Societat
Vuit de cada deu alumnes de la Catalunya Nord no té contacte amb el català
-
Societat
Barcelona diu que no li «pertoca» oferir una resposta a les persones desallotjades del B9 de Badalona
-
Societat
Convoquen vaga de mestres i professors per a l'11 de febrer
-
Societat
Les dones dediquen una hora més al dia que els homes a la cura dels nens i la llar
