La Fundació Pere Tarrés donarà 4.100 beques per casals d'estiu

La fundació destinarà gairebé 1 milió d'euros a les beques i els beneficiaris pujaran un 10% | El 8% de famílies becades no tenen cap ingrés i el 55%, 3.900 euros anuals per membre de la llar

Publicat el 27 d’abril de 2016 a les 17:50
Actualitzat el 27 d’abril de 2016 a les 17:54

Activitat d'estiu de la Fundació Pere Tarrés. Foto: Fundació Pere Tarrés


La Fundació Pere Tarrés preveu que aquest estiu atorgarà 4.100 beques per colònies i casals d'estiu a infants de famílies en situació de vulnerabilitat social, a través de la campanya "Ajuda'ls a créixer-Cap infant sense colònies". Hi destinarà 985.000 euros, els quals permetran becar un 10% més d'infants que l'any passat, ha informat aquest dimecres en un comunicat.

La campanya arriba en un context en el qual la fundació ha destacat que totes les dades macroeconòmiques indiquen una millora de l'economia, la qual "no s'ha traslladat a les famílies que ho passen pitjor". Ho ha exemplificat amb el fet que en els darrers sis anys ha vist com les sol·licituds de beques per aquestes activitats han augmentat un 344%.

Segons les dades socioeconòmiques de les famílies que van demanar ajuts a la fundació durant el 2015, el 55% disposen de menys de 3.900 euros a l'any per cada membre de la llar, el 18% tenen entre 3.908 i 6.141 euros a l'any, i el 17% més de 6.141. A més, un 8% de les famílies no tenen cap ingrés.

Segons el secretari tècnic del Moviment de Centres d'Esplai Cristians Catalans (MCECC) de la fundació, Albert Riu, "és important que els infants puguin gaudir de l'experiència d'anar de colònies o a un casal d'estiu, independentment de la situació de les seves famílies".

Vol garantir que els infants creixin en un entorn "tranquil i estructurat"

La cap de Programes socioeducatius de la fundació, Gemma Balaguer, ha explicat que amb la campanya pretenen que cada infant pugui créixer "en un entorn tranquil, estructurat, que pugui garantir el seu desenvolupament com a persona" i que es relaciona amb altres infants de la mateixa edat i amb monitors que cuiden d'ell.

Segons Balaguer, a l'estiu la xarxa que protegeix aquests infants durant el curs "disminueix i la seva situació s'agreuja", per la qual cosa els infants estan més temps a casa o sols i es produeixen canvis en la relació amb els seus referents i laxitud en els hàbits, les normes, etc.