
Tancada amb èxit la primera edició del sorteig de la Grossa de cap d'Any, Loteria de Catalunya prepara una segona edició més ambiciosa i declaradament pensada per competir amb el sorteig de Nadal de Loterías y Apuestas del Estado. Per fer-ho, s'implementaran una sèrie de canvis, començant per un augment de l'emissió i un avançament de la sortida al mercat.
Els canvis, avançats al diari El Punt Avui , permetran resoldre algunes de les mancances de la primera edició, en primer lloc el fet que una tirada curta -la inicial va ser de 150 euros per número, després ampliada a 300- impedia la elaboració de participacions. A més, s'avançarà la sortida al mercat, que tindrà lloc en una data encara no determinada entre finals de juny i principis de juliol -la loteria de Nadal es consigna a mitjans de juliol-, temps suficient per poder preparar les participacions i afavorir la compra de loteria als llocs d'estiueig, emulant així la pràctica dels compradors de loteria de Nadal, que acostumen a comprar dècims a tots els llocs que visiten durant l'estiu.
Aquestes mesures es complementaran amb la possibilitat de fer reserves de números concrets, de tal manera que entitats i associacions de tot tipus puguin assegurar-se el número amb antelació, fins i tot el mateix que ja juguen a la loteria de Nadal. Tot i això, no s'ha especificat quin serà el valor total de l'emissió d'aquesta segona edició i per tant, quin serà l'abast màxim de les participacions. Segons ha assegurat la directora general de Jocs i Tributs, Elsa Artadi, en declaracions a Catalunya Ràdio, al maig ja es podran reservar els números.