La Guàrdia Urbana de Barcelona ha desallotjat 6.500 persones en 31 espais de la ciutat durant la primera nit sense toc de queda. Així ho ha assegurat el tinent d'alcaldia Albert Batlle en un balanç provisional a Catalunya Ràdio i RAC 1. I és que els crits d'alegria, la música i els "botellots" han envaït els carrers del país aquesta nit un cop decaigut l'estat d'alarma a les 12.
Segons ha explicat Batlle, la prioritat de l'operatiu policial no era sancionar els ciutadans, sinó "prevenir". Concretament, ha remarcat, l'objectiu era minimitzar el risc de contagi, garantir la convivència, prevenir la sinistralitat i mantenir la seguretat ciutadana. "Dels quatre, el que més ens fa patir és el risc sanitari, amb gent sense mantenir la distància i la mascareta", ha assegurat.
Com a fet destacable de la nit, i tot i que les aglomeracions s'han repetit arreu de la ciutat, Batlle n'ha destacat les trobades a les platges. Segons ell, ha estat el fenomen "més novedós" de la nit, i a les platges de Sant Miquel i a la del Bogatell s'hi han vist concentracions "importants".
[plantillacoronavirus]
La Guàrdia Urbana de Barcelona desallotja 6.500 persones la primera nit sense toc de queda
Societat
Segons expliquen des del consistori, l'operatiu policial no buscava sancionar, sinó "prevenir"
- Dispositiu de la Guàrdia Urbana de Barcelona la primera nit sense toc de queda | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Política Endurir el codi penal i setge a les bandes juvenils: els plans de Parlon després de la crisi a Interior Bernat Surroca Albet
-
-
-
Política L'Audiència Nacional permet ara posar en marxa el campament temporal de migrants a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Societat Parlon intenta fer pedagogia de l'ES-Alert després del temporal: «No podem aturar-ho tot perquè plou molt» Marc Orts i Cussó
Publicat el
09 de maig de 2021 a
les 09:55
Actualitzat el
09 de maig de 2021 a les
09:57
Et pot interessar
-
Societat
Niubó supedita al Parlament decidir com s'hauria d'invertir el 6% del PIB en educació
-
Societat
Expats, aeroports i la culpa
-
Societat
Rodalies reprèn la circulació a l'R2, l'R2 Nord i l'R11 després de més de set hores
-
Societat
Normalitzat el servei al metro de Barcelona després de les incidències per la pluja
-
Societat
Catalunya estrena una terminal ferroviària privada dedicada al transport de cotxes
-
Societat
Les comissaries de la Guàrdia Urbana també podran tramitar denúncies per delictes lleus a Barcelona
