[noticiadiari]2/235604[/noticiadiari]
Aquest matí, s'ha conegut que el ferrocarril està llogat a l'empresa Cargometro, participada en un 51% per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l'altre 49% per Captrain. En el moment de la col·lisió, la màquina, propietat de FGC, tornava de fer un manteniment de perfilat a les seves pròpies rodes, un procés que duu a terme periòdicament per fer front al seu desgast. Segons han explicat fonts de FGC, els trens de mercaderies que operen amb Cargometro ho fan sota la llicència ferroviària i el certificat de seguretat de Captrain, empresa a la qual també pertanyen els maquinistes. D'altra banda, FGC també ha afirmat que per treure més conclusions del sinistre cal disposar de tota la informació de la investigació, que duen a terme Adif i els Mossos d'Esquadra. El cos policial també ha explicat que ha activat els drons per fer una inspecció al lloc de l'accident.
Investiguem les causes que van provocar l'accident ferroviari d'ahir al baixador de Vila- Seca (Tarragonès). Aquest matí activem els drons per fer una inspecció al lloc on es va produir la col·lisió pic.twitter.com/K7McEaDEp0
— Mossos (@mossos) June 13, 2022
El xoc amb el tren, de la línia R16 de Rodalies de Catalunya, va deixar 29 ferits, una d'ella hospitalizada en caràcter lleu. En el comboi, que feia el trajecte Barcelona-Tortosa, hi viatjaven 75 passatgers i dos maquinistes. Adif ja ha anunciat una investigació.
El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, en declaracions a Els Matins de TV3, no ha confirmat les hipòtesis. "S'està investigant, preferim ser molt curosos", ha dit. La preocupació de Rodalies ahir a la nit "van ser els viatgers" i "garantir la seva mobilitat". La delegada de la Generalitat a Tarragona, Teresa Pallarès, ha explicat que els Mossos han pogut extreure els registres de les caixes negres, quelcom que s'espera pugui aportar noves respostes a l'ocorregut.
En el moment de l'accident, l'operador ferroviari va activar els protocols de seguretat en coordinació amb el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i Protecció Civil. A les 2:00 hores s'ha desactivat el Pla Ferrocat. Les xifres facilitades pel SEM detallen que fins al lloc dels fets s'hi van desplaçar 11 ambulàncies i es van produïr 21 trasllats a centres sanitaris de l'entorn, però finalment només una, en caràcter lleu, continua hospitalitzada.
A hores d'ara, la circulació s'ha recuperat a les línies R15 i R16, però només per una via i, per això, Antonio Carmona preveu retards de 15 minuts. La locomotora ja ha estat retirada de la via, després de tot un matí de treball aquest migdia. Ara, els treballadors d'Adif, de Renfe i de la companyia, continuaran treballant per retirar el regional.
Aquest és el segon xoc en menys d'un mes, el darrer va ser a Sant Boi de Llobregat, quan un comboi de mercaderies va descarrillar.