La mala alimentació provoca obesitat a un 13% dels nens entre 8 i 9 anys

El 80% d'infants i adolescents no mengen prou verdura o fruita

Publicat el 05 d’octubre de 2021 a les 12:25
La regidora de Salut de Barcelona, Gemma Tarafa, ha remarcat que el 80% de la població infantil i adolescent no menja les quantitats recomanades de fruita i hortalisses o que els infants i joves consumeixen molta brioixeria.

Més concretament, el 78% dels infants de 3 i 4 anys i el 42% dels adolescents de 13 a 19 anys fan un consum excessiu de carn, el 80% dels adolescents prenen refrescs per sobre de la freqüència recomanada i el 43% dels infants de 8 i 9 anys prenen massa brioxeria. Tot plegat té una altra derivada, com és que al voltant del 13% dels infants de 8 i 9 anys pateixen obesitat.

Per això, l'any passat es va posar en marxa el programa de menús saludables en sis escoles de Barcelona com a projecte pilot. Així, amb l'acompanyament de l'ASPB s'ha treballat per implementar menús més equilibrats i ara ja són una quarantena les escoles i instituts que s'han apuntat al programa aquest curs escolar. Enguany ja són prop del 10% dels 388 centres educatius amb servei de menjador que hi ha a Barcelona incorporen aquest curs menús amb menys carn vermella, més proteïna vegetal i més aliments de proximitat i temporada.

"És un procés obert que anirà creixent", ha indicat Tarafa, que confia que més escoles i instituts s'hi vagin sumant per arribar al màxim de centres educatius. "L'important és que hi guanyi la salut de l'infant", ha afegit.

En aquest sentit, ha emfatitzat que bàsicament es tracta de fer els menús "més equilibrats". En els primers plats, per exemple, no hi ha proteïna animal i en els segons hi ha un "reequilibri" entre proteïna vegetal i animal.