La productora de «Joc de Trons» indemnitzarà cinc establiments gironins que tancaran pel rodatge

Comencen les restriccions per a vehicles i vianants a diferents zones del Barri Vell

Publicat el 24 d’agost de 2015 a les 10:33

Els treballs d'ambientació de la zona dels Banys Àrabs. Foto: ACN


Cinc establiments del Barri Vell de Girona -un restaurant, dos bars i una botiga- hauran de tancar alguns dies a causa del rodatge de la sèrie Joc de Trons a la ciutat. La productora HBO està tancant aquests dies els acords econòmics per indemnitzar els propietaris. Des d'aquest dilluns i fins el 16 de setembre bona part del Barri Vell patirà restriccions de trànsit -tant per vehicles com per a vianants- a causa del rodatge de la sisena temporada de la sèrie. Aquest matí els treballs eren ja visibles a l'entorn de la plaça dels Jurats i els Banys Àrabs. 

Actualment ja hi ha prop de 200 persones de la productora treballant a la ciutat i s'espera que ens els moments àlgids de feina s'arribi fins a les 400. L'ajuntament treballa colze amb colze amb la productora HBO per fer arribar la informació de les afectacions del rodatge a veïns, comerciants i restauradors. De fet, el divendres passat ja es va fer una reunió i s'han editat 4.000 fulletons amb informació detallada de les zones afectades pels preparatius i pel rodatge. 

Acreditacions per als veïns per poder accedir a les cases 

El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha explicat que es faran trobades cada dimecres amb els comerços i veïns afectats per anar actualitzant la informació. De moment, l'ajuntament ha facilitat unes 1.200 acreditacions a veïns que viuen en alguna de les zones afectades pel rodatge. Alcalà ha explicat que les acreditacions s'han enviat per correu ordinari a tots els veïns que consten empadronats als habitatges de zones afectades i que la resta de ciutadans que ho necessitin s'han d'adreçar al consistori. 

Segons el regidor, durant els dies del rodatge (previst del 3 al 16 de setembre) els veïns podran accedir a casa seva. Ara bé, hauran sempre de mostrar l'acreditació i també esperar que algú de l'equip de la productora els acompanyi esperant algun descans de la filmació. Per als veïns que tenen pàrquings a la zona de rodatge se'ls ofereix l'alternativa de deixar els vehicles a l'aparcament situat a la part posterior de la facultat de Lletres, al campus Barri Vell. 

Cinc establiments tancats 

El rodatge també obligarà cinc establiments de la zona a abaixar la persiana alguns dies. Els afectats són el restaurant Bistrot i la botiga de restauració de metalls Joan Ensesa (situats a la pujada de Sant Domènec), el bar Didal (situat per darrera de la Catedral) i el bar l'Arc i el Bau-Bar (a la seu del Col·legi d'Arquitectes), situats a tocar del temple. 

La productora indemnitzarà econòmicament els negocis per obligar-los a tancar però aquests acords econòmics no estan encara tancats en la majoria dels casos i tampoc està clar quants dies hauran de tancar, tot i que a la majoria l'afectació serà entre un i tres dies. 

La Kady Balde treballa a un dels establiments afectats -el restaurant Bistrot- i reconeix que en tot moment estan rebent informació i que, tot i l'afectació, creuen que el rodatge serà un revulsiu per a la ciutat i que els pot portar més turistes. "Nosaltres ja ho hem notat altres vegades amb rodatges com El Perfum o Soldados de Salamina", reconeix. 
 

Cal desmuntar elements, com indicadors, perquè no es reconegui Girona durant el rodatge Foto: ACN